Volition: zróbcie dobrą grę, potem martwcie się o piractwo

Eric Barker, jeden z menedżerów firmy Volition, krytycznie odniósł się do skomplikowanych antypirackich systemów stosowanych przez niektórych deweloperów. Jego zdaniem, duża część gier wydawanych obecnie, nie jest nawet warta tego by je kraść.

Volition to studio odpowiedzialne za takie produkcje jak Red Faction oraz Saints Row. Obecnie firma pracuje nad Insane, Saints Row: The Third oraz Red Faction: Armageddon.

Jeden z menedżerów Volition, Eric Barker, stwierdził w wywiadzie udzielonym dziennikarzom Eurogamer, iż jego zdaniem rynek gier na PC jest niezwykle ciekawy. Wszystko za sprawą zróżnicowanych i praktycznie nieograniczonych możliwości poszczególnych maszyn.

Barker przyznał także, że podczas tworzenia gier nie należy aż tak przejmować się zjawiskiem piractwa:

"Nie sądzę, żeby piractwo było aż takim zagrożeniem. Po pierwsze i najważniejsze: musisz być pewien, że tworzysz na tyle dobrą grę, by ludzie w ogóle chcieli ją ukraść. Potem zacznij się martwić o to jak ją zabezpieczyć, a nie odwrotnie."

Nic dodać, nic ująć.


Zobacz również