W ZUS-ie wszystko załatwimy przez Internet

ZUS poinformował, że od 2012 roku ubezpieczeni będą mogli przez Internet sprawdzać stan swoich kont i hipotetyczną emeryturę, a właściciele firm drogą elektroniczną załatwią wszystkie rozliczenia. Przez Internet będzie można się też umówić ze specjalistą ZUS, a w placówkach staną urzędomaty.

Do 2012 roku ZUS ma zakończyć budowę Platformy Usług Elektronicznych i uruchomić nowy portal internetowy, z którego będzie można m.in. pobrać i wysłać do ZUS elektroniczne wnioski. Zakład planuje też, by najpóźniej od 2012 roku za pośrednictwem portalu mali przedsiębiorcy mogli przekazywać ZUS dokumenty bez konieczności posiadania tzw. kwalifikowanego podpisu elektronicznego.

"Najpóźniej w roku 2012 mali przedsiębiorcy dostaną swoje hasło i login i będą wszystkie swoje sprawy załatwiać wyłącznie przez internet. Wyślą deklarację, sprawdzą saldo konta, wydrukują sobie też zaświadczenie o stanie tego konta" - zapewniają przedstawiciele Zakładu Ubezpieczeń Społecznych.

Z elektronicznego dostępu do swoich kont będą mogły też korzystać osoby otrzymujące świadczenia z ZUS - każdy ubezpieczony ma mieć możliwość sprawdzenia przez Internet, jaki jest jego przyrost składek, jaka jest waloryzacja kapitału początkowego i hipotetyczna emerytura. Poza tym ubezpieczyciel ma też wdrożyć system zarządzania czasem oczekiwania klientów w placówkach ZUS, który umożliwi m.in. rezerwację na określoną godzinę wizyty i spotkania ze specjalistą z ZUS w placówce zakładu. Siedziby ZUS zostaną ponadto wyposażone w tzw. urzędomaty, dostępne 24 godziny na dobę. I to wszystko, jak zapewnia ZUS, już w 2012 roku, za mniej niż 200 mln zł.

Więcej o ZUS:

ZUS podpisał z Asseco Poland umowy na 650 mln zł

ZUS szykuje się do dywersyfikacji w zakresie IT

ZUS będzie korzystać ze standardowego systemu SAP


Zobacz również