W co grają użytkownicy telefonów komórkowych?

Telecom Media opublikowała właśnie niezwykle interesujące materiały związane z przemysłem gier na platformy mobilne, czyli telefony komórkowe. Według analizy sporządzonej przez firmę, Polacy najczęściej wybierają platformówki, gry przygodowe oraz samochodowe. To zupełnie inne typy niż obywateli Stanów Zjednoczonych. Ci znacznie bardziej wolą hazard.

Analiza została sporządzona na podstawie wyników sprzedaży Telecom Media. Z 700 tys. tytułów na telefony komórkowe (dane z końca 2006 r.) największą popularnością cieszyły się platformówki i gry przygodowe.

Ponad 34% spośród najpopularniejszych 40 tytułów ubiegłego roku to gry z tej kategorii: Hugo, Prince of Persia czy Sezon na Misia. Jak widać każdy z hitów wypromowany był wcześniej przez inne źródło rozrywki (film, gra PC).

Drugie i trzecie miejsce zajmują wyścigi samochodowe (CollinMcRae Rally, BMW Sauber F1 oraz Moto GP) z wynikiem ok. 21% oraz gry sportowe (blisko 18%).

"Porównując rodzimy rynek gier mobilnych do innych krajów, zauważamy wyraźne różnice w upodobaniach klientów. Podczas gdy w USA jedną z lepiej sprzedających się kategorii są gry hazardowe i karciane, u nas zamykają one stawkę" powiedział Sławomir Szymański, Prezes Zarządu Telecom Media. "W Niemczech z kolei, kategoria gier przygodowych, która wśród Polaków zajmuje pierwsze miejsce, jest dopiero na siódmej pozycji w rankingu popularności. W Hiszpanii i Wielkiej Brytanii jeszcze dalej" - dodał.

Firma przewiduje, że w najbliższym czasie pojawią się gry o zupełnie nowej jakości. Mowa tu o pełnym 3D oraz rozbudowanym trybie multiplayer.


Zobacz również