W e-handlu ceniona prostota

Polskie firmy IT wykorzystują systemy do e-handlu głównie do składania zamówień i poszukiwania informacji o produktach - wynika z sondy przeprowadzonej przez Veracomp. Nie interesują ich za to prawie zupełnie bardziej wyrafinowane możliwości oferowane przez to oprogramowanie.

Firma Veracomp przeprowadziła ankietę dotyczącą korzystania z systemów handlu internetowego w sektorze business-to-business (B2B). Badanie objęło 308 firm informatycznych, głównie średniej wielkości. Z ankiety wynika, że polskie firmy z branży IT używają systemów do e-handlu do składania zamówień (47%) i poszukiwania informacji (53%). W tej drugiej grupie 46% ankietowanych firm wykorzystuje systemy handlu internetowego do wyszukiwania informacji o produktach, a tylko 7% szuka w ten sposób informacji biznesowych np. o limitach kredytowych, fakturach, płatnościach, czy zleceniach serwisowych.

Za największą zaletę systemów do handlu internetowego ankietowani uznają ich przejrzystość i intuicyjność (27%). 23% ankietowanych docenia najbardziej informacje o produktach (opisy, parametry techniczne i zdjęcia produktów). Inne chwalone cechy systemów do e-handlu to szybkość działania (11% wskazań) i łatwość składania zamówień (9%).

Niewiele firm (ok. 3%) docenia natomiast takie możliwości, jak negocjowanie cen w sieci, pobieranie duplikatów faktur w formacie PDF czy aukcje internetowe. Tylko 1% badanych chce kontaktu on-line w formie elektronicznego czatu z handlowcem.


Zobacz również