W trosce o konsumenta

Serwis eRynek zamierza utworzyć listę nierzetelnych, polskich sklepów internetowych.

Serwis eRynek zamierza stworzyć kolejną w polskim Internecie "czarną listę". Tym razem będzie ona w pełni internetowa, gdyż ma zawierać zestawienie obejmujące nierzetelne placówki handlowe polskiej Sieci. Znajdą się na niej sklepy - jak stwierdzili organizatorzy przedsięwzięcia - "nieuczciwe, nie reagujące na pytania klientów, nieprofesjonalne". Powodem umieszczenia sklepu na "czarnej liście" może być np. nieterminowość dostaw czy problemy z uznaniem reklamacji.

Procedura zgłaszania sklepów na "czarną listę" ma przebiegać następująco: niezadowolony klient zgłasza sklep z podaniem uzasadnienia, następnie Grupa Kontrolna serwisu eRynek.pl przez 3 dni będzie próbowała skontaktować się z jego obsługą. Jeżeli nie zostaną wyjaśnione zażalenia lub zapytania będą zignorowane przez obsługę sklepu, wirtualna placówka handlowa trafia na "czarną listę". Aby wpis został usunięty, co najmniej 20 osób musi zgłosić pozytywne uwagi na temat działalności sklepu poprzez wypełnienie stosownego formularza. Do usunięcia wpisu z "czarnej listy" mogą przyczynić się też szczegółowe wyjaśnienia właścicieli napiętnowanych sklepów online.

Więcej informacji: www.erynek.pl


Zobacz również