Wal-Mart łączy się z AOL

America Online - największy dostawca usług internetowych - nawiązała współpracę z ogólnoświatowym potentatem handlu detalicznego.

AOL zawarła umowę z Wal-Mart Stores - największą siecią handlu detalicznego na świecie, będącą właścicielem wielu supermarketów w większych miastach Stanów Zjednoczonych i Europy. Ponieważ budowa podobnych obiektów w małych miejscowościach jest nieopłacalna, dla zagospodarowania tych obszarów Wal-Mart postanowił połączyć się z AOL. Nie ujawniono na razie nazwy nowej firmy, daty jej powstania ani budżetu, wiadomo jedynie, że wkrótce za pośrednictwem sieci AOL będzie można składać zamówienia w magazynach Wal-Mart.

Efekty strategicznego porozumienia między Wal-Mart a AOL będzie można najszybciej zaobserwować w odmienionym 1 stycznia portalu Wal-Mart.com (ma on być również dostępny poprzez AOL). Obie firmy planują rozległą kampanię reklamową w radiu, telewizji i prasie oraz promocje w supermarketach. Właśnie m.in. w supermarketach będzie dystrybuowane oprogramowanie AOL 5.0, potrzebne do podłączenia i składania zamówień w internetowej sieci Wal-Mart.

America Online poinformowała też o 20-milionowym kliencie korzystającym z jej usług. Oznacza to podwojenie liczby klientów w ciągu ostatnich dwóch lat. Serwisy AOL (AOL.com, Netscape Netcenter, Digital Cities, MovieFone, ICQ.com) odwiedza miesięcznie ok. 100 mln osób. AOL jest również właścicielem serwisu CompuServe, posiadającego 2 mln subskrybentów. Firma poinformowała, że jej dochody z reklam wynoszą 5,1 mld USD.

Więcej informacji: www.pcworld.com/, www.aol.com, www.wal-mart.com


Zobacz również