Walentynkowy biznes elektroniczny

Według badania przeprowadzonego przez firmę BizRate.com, użytkownicy sieci złożyli w tym roku 6,5 mln walentynkowych zamówień o wartości 642 mln USD.

Sieciowi sklepikarze nie zawiedli się w swoich oczekiwaniach związanych z dniem św. Walentego. W ciągu tygodnia poprzedzającego święto zakochanych ruch na stronach oferujących upominki wzrósł o 88%, w sklepach online z bielizną o 78%, a w internetowych kwiaciarniach o 32%. Według badania przeprowadzonego przez firmę BizRate.com, użytkownicy sieci złożyli 6,5 mln walentynkowych zamówień online, których wartość na dzień 14.02.2000 r. osiągnęła 642 mln USD.

Na zamówienie i wysłanie kwiatów zdecydowało się 49% mężczyzn i 27% kobiet, natomiast 42% kobiet wysłało elektroniczne kartki z życzeniami, co uczyniło dla odmiany 26% mężczyzn. Ciekawostką jest to, że stosunkowo mało młodych ludzi skorzystało z elektronicznej formy złożenia walentynkowych życzeń, natomiast ponad jedna piąta użytkowników sieci w wieku powyżej 50 lat zamówiła i wysłała upominki online.

Jeśli chodzi o rodzaj upominków zamawianych w sieci, to prym wiodą kwiaty, które wysłało 38% internautów, kartki z życzeniami (34%) i słodycze (23%). Płyty, książki, filmy wideo i bilety wstępu podarowało sobie 23% zakochanych, bieliznę i ubrania 17%, a biżuterię i zegarki 13%.

Więcej informacji: www.emarketer.com


Zobacz również