Walka o rynek mp3 coraz ostrzejsza

Walmart, największa sieć sprzedaży detalicznej w USA, obniżyła właśnie ceny piosenek w formacie mp3 w swoim sklepie muzycznym. Aby wyróżnić się na tle swoich największych rywali takich jak Amazon czy iTunes, poszerza ona również zakres dostępnych usług. Czyżby więc wojna o klienta rozpoczęła się na dobre?

Od wczoraj w sklepie muzycznym Walmart spora liczba piosenek dostępna jest w cenie zaledwie 74 centów. To zdecydowanie mniej niż ceny oferowane przez największych konkurentów. Apple w swoim iTunes od dość dawna nie zmienia ceny, która wciąż wynosi 99 centów. Amazon oferuje muzykę w formacie mp3 za 89 centów. Na chwilę obecną jedyną ofertą konkurencyjną wobec Walmartu jest ta od Sony, w której piosenki oferowane są za jedyne 66 centów.

Jednak najniższa cena nie musi być tym, co przyciągnie klientów do sklepu. Z takiego założenia wyszedł również Walmart. Od połowy listopada będzie on zachęcać klientów, aby skorzystali z nowej, dosyć ciekawej usługi. Otóż przy zakupie pełnego albumu na nośniku (niezależnie czy w tradycyjnym sklepie, czy ze strony www), klient otrzyma dodatkowy, dowolny utwór z oferty sklepu. Co więcej, obecny model sprzedaży jest kompatybilny ze wszystkimi platformami (Windows, Linux, Mac) oraz obsługuje zarówno przeglądarkę Firefox, jak i Safari.

Czy to wystarczy, aby odnieść sukces? Nie będzie łatwo, zwłaszcza że konkurenci oferują m.in. większą liczbę utworów niż 3 mln, które znajdują się w ofercie Walmart (iTunes 8 mln, Amazon 4,5 mln). Wszystkie piosenki (podobnie jak i w przypadku Amazon) nie posiadają żadnych zabezpieczeń.


Zobacz również