WarCraft III Frozen Throne

Miłośnicy gier RTS mogą znowu powrócić do rozdartego wojnami świata Azeroth, za sprawą rozbudowanego dodatku do gry WarCraft III.

Miłośnicy gier RTS mogą znowu powrócić do rozdartego wojnami świata Azeroth, za sprawą rozbudowanego dodatku do gry WarCraft III.

Gdy przed dekadą powstała gra WarCraft, pokazująca jatkę pomiędzy ludźmi i Orkami, nikt nie spodziewał się, że przedstawiony w niej prosty, a w wielu miejscach wtórny świat fantasy wyewoluuje w barwne i ciekawe uniwersum. Jednak saga będąca tłem WarCraft III: Regin of Chaos okazała się barwną opowieścią, pełną zwrotów akcji i przetasowań pomiędzy walczącymi na dwóch kontynentach Azeroth frakcjami. Dodatek Frozen Throne kontynuuje zapoczątkowane tam wątki.

Epicka saga

Historia zaczyna się w pewien czas po bitwie, w której pokonany został Płonący Legion (finał poprzedniej kampanii). Strażniczka Maiev Shadowsong ściga Illidana, ślepego zabójcę demonów, aktualnie używającego demonicznych mocy. Maiev trudno nazwać miłą dziewczyną, to raczej Sędzia Dredd w biustonoszu. Gotowa jest podążyć wszędzie śladem swego dawnego więźnia, którego przez, bagatela, pięć tysięcy lat trzymała pod kluczem - fakt, że cela Illidana jest pusta najwyraźniej nie daje jej spać po nocach. Sprawy zaczynają się komplikować, gdy okazuje się, że jej dawny podopieczny przywołał z głębin morskich groźne Nagi, stwory, które z zacięciem wskazującym na dawne, długo chowane urazy, eksterminują osady Nocnych Elfów.

Desant Nocnych Elfów na wyspach niedawno wyniesionych z dna morza. Bezbronne transportowce osłaniane są przez Fregatę - ponadto znowu można używać jednostek morskich.

Desant Nocnych Elfów na wyspach niedawno wyniesionych z dna morza. Bezbronne transportowce osłaniane są przez Fregatę - ponadto znowu można używać jednostek morskich.

Tymczasem na kontynencie Lordaeon, dawny Paladyn, a obecnie Rycerz Śmierci, Arthas tytułuje się Królem Lordaeonu. Metodycznie usuwa resztki pozostałych przy życiu poddanych swego ojca, zmarłego na skutek zatrucia długim kawałkiem stali. Moc Arthasa zaczyna słabnąć, a wszystko wskazuje na to, że potędze jego mocodawcy, króla Lisza, coś zagraża. Fakt ten wykorzystują trzej Upiorni Władcy, zawiadujący Plagą Nieumarłych z ramienia nieistniejącego już praktycznie Płonącego Legionu. Okazję do odwetu na Arthasie zauważa też Sylvanas Windrunner, dawna obrończyni Quel'Thalas, przemieniona przez dowcipnego Rycerza Śmierci w Banshee.

Resztki Przymierza starają się stawić czoła potędze Plagi, lecz ich walka jest skazana na porażkę. Dowódcą jest Wielki Marszałek Garithos, facet o horyzontach intelektualnych właściwych Paladynom, będący dodatkowo prostakiem i ksenofobem. Ta ostatnia cecha nie ułatwia życia Księciu Kaelowi, zgorzkniałemu, choć idealistycznie nastawionemu Elfowi. Gdy kontakty obu dżentelmenów stają się napięte, w sukurs księciu przychodzi Lady Vash, przywódczyni Nag służących Illidanowi. Tymczasem daleko, poza Azeroth, najpotężniejszy z pozostałych przy życiu władców Płonącego Legionu, Kil'Jaeden, poszukuje narzędzia do skruszenia potęgi Króla Lisza, zbuntowanego władcy Plagi. Inny demon, Władca Otchłani Magdtheridon wije sobie gniazdko w Czarnej Cytadeli na Draenor, rodzimym świecie Orków...

Fakty

  • 25 misji w kampanii

  • 9 nowych typów bohaterów

  • po 2 nowe jednostki dla każdej frakcji

  • po 3 nowe zdolności dla każdej frakcji

  • 6 nowych budynków

  • 64 nowe mapy dla trybu multiplayer

WarCraftowa historia Azeroth

Czasy, o których nie opowiadają gry

Nocne Elfy przybywają do świata Azeroth. Eksperymenty magiczne doprowadzają do ściągnięcia na świat Płonącego Legionu, a co za tym idzie do pierwszej wielkiej wojny, która omal nie niszczy kontynentu Kalimdor. Praktykowanie starożytnej magii zostaje zakazane wśród Nocnych Elfów. Cztery tysiące lat później grupa renegatów zostaje wygnana z Kalimdoru i osiedla się na kontynencie Lordaeon, tworząc królestwo Quel'Thalas. Od tej pory każą się nazywać Wysokimi Elfami. Quel'Thalas znajduje się w stanie ciągłej wojny z plemionami Trolli, przez co zostaje zmuszone do zawarcia sojuszu ze świeżo ucywilizowanymi ludźmi. W tym samym czasie na odległym świecie Draenor Płonący Legion podporządkowuje sobie plemiona Orków, tworząc Hordę, narzędzie, za pomocą którego ma zamiar wziąć odwet na świecie Azeroth.

WarCraft Orcs and Humans 1994

Zostaje otwarty pierwszy Mroczny portal, wiodący ze świata Draenor na Azeroth. Rozpoczyna się długotrwała, krwawa i okrutna wojna pomiędzy ludźmi a Orkami. Lord Lothar zbiera niedobitki ludzi, a także resztki innych ras, aby odzyskać kontrolę nad kontynentem Lordaeon. Ponownie zostaje zawiązany Sojusz.

WarCraft II Tides of Darkness 1995

Wódz Orków, Ogrim Doomhammer, ponownie najeżdża Lordaeon. Horda wdziera się głęboko, niszcząc starożytne królestwo Quel'Thalas. Przymierze rozpoczyna kontruderzenie, siły Orków zostają zmiażdżone, lecz Lord Lothar ginie podczas oblężenia fortecy wroga. Mroczny Portal zostaje zniszczony, pozostałości Hordy Przymierze zamyka w obozach jenieckich.

WarCraft II Beyond the Dark Portal 1996

Ner'Zhul, szaman Orków, gromadzi niedobitki Hordy na Draenor. Mroczny Portal zostaje odtworzony i armie Orków ponownie najeżdżają Lordaeon, poszukując artefaktów, za których pomocą Ner'Zhul chce otworzyć nowe portale. Siły Przymierza pod dowództwem Khadgara odpierają ataki i wyruszają poprzez portal na Draenor, aby skruszyć potęgę Hordy.

WarCraft III Reign of Chaos 2002

Plaga Nieumarłych, pochłania Lordaeon. Demony próbują upomnieć się o hołd Orków. Rozpoczyna się wojna,

a Lordaeon dostaje się we władanie Nieumarłych, za sprawą Arthasa, królewskiego syna, który zwalczając plagę, sam stał się jej częścią. Finał ma miejsce na Kalimdorze, gdzie schroniły się niedobitki Przymierza i Orków.

WarCraft III: Frozen Throne 2003

Illidan ścigany przez Nocne Elfy szuka pomocy w niewłaściwym miejscu. Zmuszony do działania przeciwko Królowi Liszowi przywołuje Nagi, przemienione Nocne Elfy. Lordaeon ulega potędze Nieumarłych. Przymierze ludzi i elfów rozpada się, rozdarte walkami. Arthas ogłasza się Królem i dąży do zjednoczenia z mocami Króla Lisza. Ostatecznie osiąga swój cel.

World of WarCraft 2004

Po krwawych i okrutnych wojnach nadchodzi okres względnego spokoju, czas na odbudowę zniszczonego walkami świata. To czas bohaterów, a nie armii. Wiele zła twi w zakątkach świata, a potęgi Nieumarłych nie można lekceważyć. Na szczęście będziesz miał okazję, aby wziąć w tym udział, gdy zagrasz w tę sieciową grę fabularną.


Zobacz również