Watch_Dogs - porażka roku?

Watch_Dogs (pisane również Watch Dogs), było tytułem szumnie reklamowanym, a kampania promocyjna gry przypominała zamieszanie, jakie towarzyszyło premierze Diablo III. I ponownie jak w tamtym przypadku, tak i tutaj reakcje po premierze były dość różne.

Watch Dogs zwracało uwagę kolosalnymi wymaganiami sprzętowymi w wersji na PC. Do poprawnego działania gry wymagane było co najmniej 6 GB RAM, do tego przynajmniej 2 GB na karcie grafiki, a procesor to minimum IntelCore 2 Quad Q8400 2,66 Ghz lub AMDPhenom II X4 940 3,0 Ghz, a najlepiej Intel Core i7-3770 3,5 GHz lub AMD FX-8350 4,0 GHz. W zamian za to gracz miał otrzymać rozbudowany świat i model rozgrywki podobny do serii GTA, ale różniący się od gangsterskiej serii większym naciskiem na elementy skradanki i hakowania, niż akcji i strzelaniny. Samo zresztą hakowanie miało być czymś zupełnie nowym, dodającym grze oryginalności. Wszystko w ślicznej oprawie wizualnej, co ukazywały filmiki producenta, prezentujące rozgrywkę, a pokazywane na imprezach branżowych. Jak wyszło w praktyce?

Ten wspomniany na końcu element, czyli zachwycająca oprawa wizualna, wzbudził dość sporo narzekań, ponieważ gra, jaką otrzymali gracze, a ta, jaką pokazywano, to dwie całkowicie różne sprawy. Po prostu - na pokazach było ślicznie, a w praktyce grafika okazała się taka sobie. Duże zainteresowanie wzbudził umieszczony na YT filmik, ukazujący porównanie oprawy wizualnej pokazanej na targach E3 2012 z grafiką rozgrywki na PC przy ustawieniach Ultra.

Jednak jeśli ktoś zalicza się do osób, dla których grafika ma drugorzędne znaczenie, znajdzie się sporo powodów do narzekania w samych mechanizmach zabawy. Przede wszystkim reklamowanie hakowanie okazało się niczym więcej, jak tylko banalnie prostą mini-gierką, w której gracz używa jednego zaledwie przycisku. O niebo lepiej wyszedł podobny element w Deus Ex: Human Revolution. Mnóstwo osób narzeka także na dziwaczny model jazdy samochodem i brak możliwości strzelania podczas prowadzenia wozu. Dziwna jest również sprawa ze skakaniem - nasz protagonista nie może podskoczyć, kiedy tego chcemy. Skakanie jest możliwe wyłącznie podczas akcji oraz strzelanin. Czyli mamy sandboksowy świat, gdzie możemy iść tam, gdzie tylko mamy ochotę, ale podskoczyć już się nie da...


Zobacz również