'Webdesignerskie' trendy w 2005 roku

Końcówka roku zawsze skłania do refleksji nad ostatnimi dwunastoma miesiącami oraz do wygłaszania przepowiedni na następny. Pomysł podchwycili przedstawiciele Forty Media, interaktywnej agencji marketingowej z Arizony, próbując odpowiedzieć na pytanie: co będzie trendy w projektowaniu serwisów WWW w 2005 roku?

Według Forty Media, nadchodzący rok ma być bardzo owocny zarówno dla specjalistów zajmujących się projektowaniem serwisów internetowych, jak i ich klientów. W szczególności warto zwrócić uwagę na odchodzenie od 5-częściowego układu strony (nagłówek, menu, boczne menu, zawartość, stopka), w stronę mniej standaryzowanych koncepcji.

Co ciekawe, kolorem 2005 roku został okrzyknięty brązowy - technologiczne srebrne oraz niebieskie odcienie odejdą do lamusa. Paleta 216 bezpiecznych kolorów (Web Safe Colors) zostaje zastępowana przez paletę Web Smart Colors. Minimalistyczne koncepcje pozostaną domeną 2004 roku, oddając pole bardziej szczegółowym projektom.

Metamorfoza nastąpić ma również w typografii. Projektanci zaprzestaną wykorzystywania Verdany, na rzecz Ariala. Czcionka Georgia nadal ma być wykorzystywana w nagłówkach. Normą dla odświeżonych, korporacyjnych serwisów staną się projekty pozbawione tabel.

A jak będzie naprawdę, czas pokaże...

Więcej informacji: Forty Media


Zobacz również