Webowi specjaliści radzą

Efektywna sieciowa witryna to taka, która została zaprojektowana i wykonana z myślą o komforcie użytkownika, a nie taka, która najlepiej oddaje wizerunek firmy.

"Za wszelką cenę trzeba trzymać z daleka od procesu tworzenia strony WWW ludzi z działu marketingu" - twierdzi Ric Shreves, szef firmy Dots and Loops z Hongkongu. Strona, która ma spełnić swoje zadanie, powinna być od początku projektowana pod kątem wygody użytkownika, a nie starać się jak najlepiej przekazać wizerunek firmy.

Do typowych błędów popełnianych przez działy marketingu, zajmujące się tworzeniem witryny sieciowej, należy np. skanowanie broszur reklamowych i wykorzystywanie ich na stronie głównej oraz przeładowywanie witryn "technologicznymi wodotryskami", które raczej wpływają na spadek, a nie wzrost oglądalności strony.

"Powinieneś rozsądnie zaprojektować interfejs strony głównej, pogrupować podobne elementy, oddzielić te, które dotyczą innych spraw, umieszczać wszystkie najbardziej potrzebne narzędzia w jednym, widocznym miejscu i nie przeładowywać stron informacjami" - radzi Shreves. Projektanci powinni traktować witrynę WWW bardziej jako eksperyment socjologiczny niż produkt i baczną uwagę zwracać na potencjalne problemy internauty, które mogą pojawić się podczas nawigacji po witrynie.


Zobacz również