Więcej kasy- mniej gier

Z opublikowanego przez NPD Techworld raportu wynika, że mimo wzrostu wartości sprzedaży gier na PC w USA w roku 2002, sprzedano mniej egzemplarzy gier niż w analogicznym okresie ubiegłego roku!

Wartość sprzedaży gier przeznaczonych na PC w okresie od stycznia do października nieznacznie wzrosła z 945mln USD w analogicznym okresie ubiegłego roku do 956mln USD w roku bieżącym. Jednocześnie ilość sprzedanych egzemplarzy gier spadła z 44,4 mln szt. w 2001 r do 41,6 mln szt. w roku 2002.

Przyczyną wzrostu wartości sprzedaży gier PC w 2002, wg NPD Techworld są na pewno wysokie ceny (powyżej 50 USD) kilku tegorocznych bestsellerów takich jak Warcraft III czy Neverwinter Nights. Natomiast spadek ilości sprzedanych ogier o 6,2 %, spowodowany został zwiększającą się konkurencją ze strony gier konsolowych.

Analizując strukturę tegorocznej sprzedaży specjaliści NPD Techworld ujawnili, że znaczny wzrost ilości sprzedanych egzemplarzy zanotowały rozszerzenia (expansion pack). Sprzedaż wszystkich dodatków do gier wzrosła z 0,4 miliona egzemplarzy w zeszłym roku do 3,1 mln egzemplarzy w roku bieżącym co stanowi 7,5 % wszystkich sprzedanych gier PC w stosunku do zeszłorocznych 6,2 %. Większość z ekstra sprzedanych egzemplarzy należała do Electronic Arts, która dzięki niezwykłej popularności rodzinki The Sims wykreowała się na lidera rynku.

Poniżej przedstawiamy listę bestsellerów w okresie od stycznia do października 2002:

1 The Sims: Vacation (EA)

2 Warcraft III: Reign of Chaos (Vivendi Universal)

3 The Sims (Electronic Arts)

4 Medal of Honor: Allied Assault (EA)

5 The Sims: Hot Date (EA)

6 Harry Potter and the Sorcerer's Stone (EA)

7 RollerCoaster Tycoon (Infogrames)

8 The Sims: Unleashed (EA)

9 Neverwinter Nights (Infogrames)

10 Zoo Tycoon (Microsoft)


Zobacz również