Więcej klientów porzuca Samsunga dla Apple niż Apple dla Samsunga

Z badań firmy analitycznej Consumer Intelligence Research Partners wynika, że użytkownicy smartfonów Samsunga znacznie częściej przechodzą do Apple, niż na odwrót.

Obecnie na rynku smartfonów mamy dwóch zdecydowanych liderów, czyli Samsunga i Apple. Obie marki starają się przywiązać do siebie konsumentów z tym, że zdecydowanie lepiej wychodzi to pierwszej z nich. Potwierdzają to ostatnie badania firmy analitycznej Consumer Intelligence Research Partners (CIRP), które przeprowadzone zostały pomiędzy lipcem 2012 roku, a czerwcem 2013 roku. Co kwartał "przepytywanych" było 500 mieszkańców Stanów Zjednoczonych kupujących nowy smartfon.

Oto płynące z badań niezbyt przyjemne dla koreańskiego producenta wnioski:

- w ciągu zbadanego okresu 33% nowych klientów Apple było wcześniej klientami Samsunga

- w przypadku Samsunga zaledwie 11% z nowych klientów miało wcześniej iPhone'a

- aż 42% klientów Apple przeprowadziło upgrade z poprzedniej wersji iPhone'a do nowszej

Samsung częściej wybierany na pierwszy smartfon

Jeżeli chodzi o ankietowanych, którzy po raz pierwszy kupili smartfon, znacznie lepiej wypadł jednak Samsung. Jego wynik to 37%, natomiast Apple 26%.


Zobacz również