Więcej, lepiej, mocniej - nadchodzi ''Call of Duty 2''

Pod koniec tego roku do rąk graczy trafi ''Call of Duty 2'' - druga odsłona obsypanej nagrodami wojennej gry FPP firmy Infinity Ward. Po dwóch latach walk na frontach pierwszej edycji gry, ponownie zostaniemy rzuceni w sam środek najcięższych starć z okresu II wojny światowej. Jedno jest pewne: rewolucji nie będzie! W ''Call of Duty 2'' znajdziemy wszystko to, co przyniosło pierwszej części zasłużoną popularność, tyle tylko, że w znacznie zwiększonej dawce! Znakomity klimat, grywalność, bogate uzbrojenie i zaawansowane SI - tych elementów w nowej odsłonie na pewno nie zabraknie!

Pod koniec tego roku do rąk graczy trafi ''Call of Duty 2'' - druga odsłona obsypanej nagrodami wojennej gry FPP firmy Infinity Ward. Po dwóch latach walk na frontach pierwszej edycji gry, ponownie zostaniemy rzuceni w sam środek najcięższych starć z okresu II wojny światowej. Jedno jest pewne: rewolucji nie będzie! W ''Call of Duty 2'' znajdziemy wszystko to, co przyniosło pierwszej części zasłużoną popularność, tyle tylko, że w znacznie zwiększonej dawce! Znakomity klimat, grywalność, bogate uzbrojenie i zaawansowane SI - tych elementów w nowej odsłonie na pewno nie zabraknie!

Akcja gry toczyć się będzie w latach 1941 – 1945. Na skończenie "Call of Duty 2" będziemy potrzebować nieco więcej czasu, aniżeli na uporanie się z pierwowzorem. Podobnie jak w pierwszej odsłonie gry podczas rozgrywki użytkownik będzie mógł wcielić się żołnierzy nacji biorących udział w drugiej wojnie światowej.

Postaci

Po dwóch latach przerwy spotkamy znów Kapitana Price’a. Oprócz niego w kampanii radzieckiej znajdziemy też Vassiliego Ivanovicha Kosolova, który rozpocznie swoją przygodę od zatrzymania niemieckiego blitzkriegu przez radzieckich żołnierzy, 20 mil od Moskwy. Nasz bohater weźmie też udział w bitwie o Stalingrad. W kampanii brytyjskiej pokierujemy losami sierżanta Davis’a - żołnierza 8 armii dowodzonej przez generała Montgomery’ego, który rozpocznie swoje działania w Północnej Afryce. Po wykonaniu misji na terenie Egiptu, Libii i Tunezji, sierżant zostanie przeniesiony do Francji, gdzie będzie wspomagała działania amerykańskich sojuszników. Zagramy również postacią niejakiego Welsh’a – dowódcy czołgu z brytyjskiej 7 dywizji pancernej. Poza tym pokierujemy jeszcze kapralem Bill’em Taylorem z legendarnego drugiego batalionu komandosów, który będzie działał jedynie na froncie zachodnim. Weźmie on udział w lądowaniu wojsk alianckich na plażach Normandii, a następnie w bitwach na terenach Francji, Belgii oraz Holandii. Pojawiły się również spekulacje, jakoby powstawać miała także czwarta kampania, w której wcielimy się w niemieckiego żołnierza.

Rozgrywka

Dochodząc do wniosku, że Call of Duty było zbyt schematyczne, autorzy gry postanowili podczas produkcji "dwójki" coś z tym zrobić. Otóż w "Call of Duty 2" każdy poziom będzie można przejść na kilka różnych sposobów; wykonać tylko główne zadania misji (oczywiście na tyle, na ile fabuła na to pozwoli), a poboczne zostawić – nie będą one wymagane do pomyślnego ukończenia etapu. Jednak całkiem prawdopodobne wydaje się, że za ich przejście gracz dostanie jakieś bonusy, na przykład w postaci materiałów historycznych, jak to miało miejsce w "Brothers in Arms". Podobnie, jak i w grze ze studia Gearbox Software, tak i w "Call of Duty 2" będziemy musieli nastawić się raczej na taktykę, aniżeli na bezmyślne parcie do przodu i likwidowanie każdego, kto stanie nam na drodze. Możliwość zabijania wrogów od frontu będzie oczywiście dostępna, ale autorzy zapowiadają, że lepiej będzie tak jak w rzeczywistości zajść jednostki przeciwnika z flanki, czy też od tyłu, aniżeli pchać się wprost pod obce lufy. Miejmy nadzieję, że hasło reklamujące część pierwszą "Na wojnie nikt nie walczy samotnie" znajdzie swoje pokrycie także w "dwójce" i programiści do walki poślą nie tylko głównego bohatera kampanii, lecz także kilku kolegów z jego jednostki.

Sztuczna Inteligencja

Infinity Ward zapowiada, że w "Call of Duty 2" żołnierze będą zachowywali się bardzo realistycznie, a to dlatego, że ich SI nie zostanie oparta na skryptach. Co do zachowań sojuszników - będą oni na tyle "mądrzy", aby po zorientowaniu się, gdzie przebywają wrogowie, poinformować nas o tym.

Natomiast, jeśli chodzi o nieprzyjaciół, to ci będą się zachowywać w sposób zależny od bieżących wydarzeń na mapie - zajdą nas z boku lub z tyłu, a czasem nie widząc szans w starciu - wycofają się. Gra będzie wymagała więcej myślenia. Nie dojdzie już do takich sytuacji, w których po śmierci bohatera wczytywaliśmy ostatni save wiedząc już, w jakich miejscach mapy możemy spodziewać się nieprzyjaciół. Osobiście liczę także na losowe rozstawienie przedmiotów na danej planszy (apteczki, magazynki itp).

Warto zwrócić także uwagę na realistyczne (według zapowiedzi twórców) zachowanie pojedynczych żołnierzy. Na przykład snajperzy, mierząc do wroga z wieży, czy też okna budynku, będą mogli wstrzymać na moment oddech, aby móc dokładnie wycelować w przeciwnika. W tym czasie gracz ma usłyszeć w głośnikach przyspieszone bicie serca postaci... Niby drobnostka, a napwenio ucieszy wieluj graczy i nieco urozmaici rozgrywkę.

Parę zdań na temat arsenału...

W trakcie rozgrywki przyjdzie nam zabijać wrogów z kilku nowych rodzajów broni, choć nie zabraknie także wielu z tych, które były już dostępne w "Call of Duty" oraz w oficjalnym dodatku pt. "United Offensive". W sumie do wyboru będzie ich około 15 - wśród nich znajdziemy m.in. niemiecki Gewehr 43 czy SWT–40 (dla Kolosov’a). Zmianie ulegnie wyposażenie rangersów. Ci, zamiast M1A1, dostaną w swoje ręce M1. Pojawią się także rewolwery, w które wyposażeni będą wszyscy żołnierze – dla przykładu angielscy dostaną Webley Mark 6, a radzieccy Tokariewa TT-30. W niektórych lokacjach znajdziemy także Panzerschreck’a. Wszystkie rodzaje broni odwzorowano ze szczególną dbałością o detale – zaprojektowano od nowa, nadając im jeszcze bardziej realistyczny wygląd niż dotychczas.

Grafika i dźwięk

Nie ma stuprocentowej pewności odnośnie kwestii, na jakim silniku będzie działać gra. Otóż różne źródła, różnie podają – czasem można wyczytać, że będzie to autorski engine, zaś w innych miejscach znalazłem informację, jakoby Infinity zdecydowało się na poczciwy silnik Quake III Arena (oczywiście zmodyfikowany na potrzeby CoD2). Niezależnie jednak od tego, na pewno możemy spodziewać się niezwykle realistycznej oprawy wizualnej. Autorzy przygotowują dla naszych oczu naprawdę nie lada gratkę. Będziemy walczyć podczas burzy, śnieżycy, a także burzy piaskowej (czy tak efektownej, jak w "Medal of Honor: AA – Braekthrough" - zobaczymy.). Animacja postaci będzie prezentowała na pewno wyższy poziom od przeciętnego. Naturalne ruchy, niezwykle realistyczna mimika twarzy, to tylko niektóre elementy, dopracowanej grafiki na temat, których mówią autorzy "CoD 2". Bitwy mają być niezwykle efektowne, gdyż dzięki nowym możliwościom "silnika", mapy będą większe o 50 – 200 procent niż w pierwszym "Call of Duty". Dzięki temu na jednej mapie będzie można pomieścić zdecydowanie więcej jednostek, aniżeli w części pierwszej. A to oznacza nie tylko więcej walki i zabijania, ale również więcej myślenia i klimatu drugiej wojny światowej. Miejmy nadzieję, że interakcja z otoczeniem również będzie stała na dość zaawansowanym poziomie i dane nam będzie niszczyć dosłownie wszystko, co stanie na naszej drodze!

Na temat dźwięku wiadomo niewiele - możemy mieć tylko nadzieję, że efekty eksplozji będą cieszyć zarówno nasze uszy, jak i oczy. Żołnierze w "Call of Duty 2" mają podczas całej rozgrywki wypowiedzieć od 500 – 750 linijek tekstu, w których będą m.in. krzyczeć do swoich kompanów, rozmawiać w przerwie między jedną a drugą potyczką (zobaczymy to rzecz jasna na cut-scenkach) i tak dalej. Za głosy postaci odpowiadać ma około 113 aktorów, zaś za muzykę - profesjonalna orkiestra.

"Call of Duty 2" prawdopodobnie ukaże się dopiero na chwilę przed Gwiazdką bieżącego roku, a więc chyba w najlepszym okresie, jaki można sobie wymarzyć. Już teraz zainteresowanie tą produkcją jest ogromne, gdyż zapowiada ona wspaniałe, długie zimowe wieczory spędzone przed komputerem. Dzięki "Call of Duty 2" ponownie trafimy na front II wojny światowej, aby wziąć udział najbardziej spektakularnych starciach ówczesnych lat. Światowym dystrybutorem gry jest Activision, zaś do nas trafi ona zapewne dzięki Licomp Empik Multimedia, jak to miało miejsce przy okazji wydania części pierwszej (gra widnieje już w planie wydawniczym firmy).

Nazwa programu: Call of Duty II

Gatunek: FPS

Producent: Infinity Ward

Data wydania: koniec 2005

Platforma: PC

Strona: brak


Zobacz również