Więcej reklam w poczcie

Z najnowszego raportu firmy eMarketer wynika, że liczba wysyłanych listów elektronicznych zawierających reklamy wzrośnie z 61,1 mld pod koniec 2000 r. do 240 mld w 2003 r.

"Popularność poczty elektronicznej jako narzędzia marketingowego wciąż wzrasta i liderzy tego rynku, tacy jak Macy's, Blockbuster Video, Charles Schwab & Co. i J.Crew, już stosują bezpośredni marketing w listach elektronicznych" - twierdzi Geoffrey Ramsey, analityk z eMarketer. Z raportu firmy eMarketer wynika, że globalne wydatki na marketing prowadzony za pomocą poczty elektronicznej w USA wyniosły 898 mln USD w 1999 r., w roku 2003 mają osiągnąć poziom 4,6 mld USD. Jednocześnie przewiduje się wzrost wydatków firm amerykańskich na reklamę w listach elektronicznych z 97 mld USD w 1999 r. do 2 mld w 2003 r., a udział reklamy e-mailowej w ogólnym rynku reklamy online wzrośnie z 3% w 1999 r. do 15% w 2003 r.

Analitycy przewidują, że liczba wysłanych listów elektronicznych zawierających reklamy wzrośnie z 61,1 mld pod koniec 2000 r. do 240 mld w 2003 r. (wzrost o 52,3%). Obecnie w Stanach Zjednoczonych jest 78 mln aktywnych użytkowników poczty elektronicznej. Pod koniec roku 2002 liczba ta wzrośnie do 135 mln, co będzie stanowić 59% liczby społeczeństwa amerykańskiego.

W 1999 roku na całym świecie funkcjonowało ok. 409 mln elektronicznych skrzynek pocztowych.

Więcej informacji: www.emarketer.com


Zobacz również