Więcej treści

Jeśli europejskie firmy medialne chcą odgrywać znaczącą rolę na światowym rynku, muszą drastycznie zmienić sieciową strategię - twierdzą analitycy Forrester Research.

Firma analityczna Forrester Research opublikowała raport, z którego wynika, że europejskie firmy medialne, aby skutecznie konkurować na rynku, muszą dążyć do uzyskania co najmniej 50% obrotów online ze źródeł "pozareklamowych" już po roku rozpoczęcia działalności. Aby to osiągnąć, powinny tworzyć bardziej dynamiczną zawartość redakcyjną serwisów i w ten sposób przyciągać więcej użytkowników i sponsorów.

Produkcja zawartości online wymaga procesu tworzenia w czasie rzeczywistym - autorzy raportu zalecają skrócenie czasu od powstania szkicu artykułu do jego publikacji online do jednej godziny. Ponadto artykuły powinny zawierać dodatkowe elementy, takie jak wideoklipy i linki, a strony powinny oferować chatroomy i listy dyskusyjne, które angażują użytkowników i tworzą społeczności.

Istotną sprawą w osiągnięciu sukcesu na elektronicznym rynku medialnym jest także uczynienie z działu online oddzielnej jednostki w firmie. Raport Forrester Research bezwzględnie obszedł się z firmami medialnymi, które nie istnieją jeszcze w Internecie, z danych zebranych przez jego autorów wynika bowiem, że obroty z tradycyjnej reklamy sukcesywnie maleją, ponieważ specjalistyczne witryny i portale przyciągają publiczność, oferując jej personalizowaną zawartość.


Zobacz również