Wiedźmin 2: Zabójcy Królów - zapowiedź

Wiedźmin 2: Zabójcy Królów musi spełnić wiele oczekiwań, biorąc pod uwagę to jak bardzo środowisko graczy RPG polubiło pierwszą odsłonę. Programiści z CD Projekt Red mają nadzieję stworzyć świetną produkcję, a wszystko dzięki nowemu silnikowi.

O czym mówimy: Wiedźmin 2 to kontynuacja wielkiego przeboju RPG z 2007 roku. Produkcja ta bazowała na twórczości Andrzeja Sapkowskiego. Gracze ponownie wcielą się w rolę Geralta z Rivii.

Gdzie to widzieliśmy: Wydawnictwo Atari zorganizowało ograniczony pokaz wersji demonstracyjnej w hotelu w San Francisco kilka tygodni temu. Na miejscu był również przedstawiciel producenta, czyli firmy CD Projekt Red, Tomek Gop.

Co wiedzieliśmy: Grałem trochę w pierwszą część gry zarówno podczas pokazu na PAX w 2007 roku jak i w domowym zaciszu. Gra miała charakterystyczny system walki oraz karty do kolekcjonowania (otrzymywane za przespanie się z różnymi przedstawicielkami płci pięknej).

Co powinniście wiedzieć:

- Walka jest zupełnie inna od tej, która została zaprezentowana w Wiedźminie. Zamiast stale przerywać ataki i zmieniać style walki, gracz kontroluje ataki Geralta za pomocą lewego i prawego przycisku myszy. Odpowiadają one za szybkie i mocne ataki. Naciśnięcie klawisza Ctrl powoduje spowolnienie czasu (zamiast zatrzymywać go całkowicie), w czasie którego gracz może rzucić zaklęcia. Służy do tego specjalne menu, które pojawia się po naciśnięciu klawisza Q.

- Oryginalne zapisy z pierwszej części gry zostaną przeniesione. Tomek Gop nie był w stanie powiedzieć dokładnie, które wątki fabularne zostaną przetransferowane do Wiedźmina 2, ale zapewnił że będzie możliwość zachowania części przedmiotów z ekwipunku postaci, a gra 'będzie pamiętać' kluczowe momenty.

- Tworzenie przedmiotów oraz odnajdywanie nowych będzie się bardziej liczyć. Wygląd Geralta zmienia się w zależności od stosowanego ekwipunku. Być może jest to standard dla gatunku RPG, jednak ponieważ w pierwszej odsłonie gry pominięto tę opcję, cieszy że CD Projekt wprowadza ją teraz.

- Będziemy mogli robić więcej rzeczy powiązanych z fachem wiedźmina. Kluczowa część wersji demonstracyjnej zawierała badanie zwłok w krypcie, by określić czy ciało należy do ofiary sukuba czy też innego stworzenia. Gracz może nakazać Geraltowi przyjrzenie się głowie, plecom, nogom oraz rękom zmasakrowanego ciała. Po przebadaniu usłyszy odpowiedni komentarz wiedźmina. Na przykład: "Rany obronne na dłoniach" lub "Rana na szyi wygląda mi na miłosne ukąszenie". Gracz może wyciągnąć wnioski z wypowiedzi Geralta poprzez wybór odpowiednich opcji dialogowych, które pojawią się po oględzinach całego ciała.


Zobacz również