Windows 10 kluczem do pokochania Microsoftu przez użytkowników

Satya Nadella udzielił wywiadu, w którym podkreśla, że jego celem jest zmiana postrzegania Microsoftu przez klientów poprzez zacieśnienie z nimi współpracy (pierwszym tego typu projektem jest Windows 10) i tym samym dostarczanie im produktów lepiej spełniających ich wymagania.

Nowy szef Microsoftu, Satya Nadella, postanowił mocno przeorganizować podejście swojej firmy do klientów. W wywiadzie udzielonym USA Today wyjaśnił, że chce, aby Microsoft był przez nich kochany za to, że dostarcza im produkty, których naprawdę potrzebują i które będą dla nich faktycznie bardzo pomocne. Żeby to osiągnąć Nadella stawia nacisk na współpracę z klientami w zakresie rozwoju przyszłych produktów, która ma polegać na uważnym wsłuchiwaniu się w ich opinie.

Kluczem do realizacji tego planu ma być wydany kilka tygodni temu w wersji Technical Preview system Windows 10, który według Nadelli jest pierwszym dużym projektem Microsoftu stawiającym w centrum uwagi użytkownika. Ponadto podkreśla, że "dziesiątka" nie będzie jedynie systemem operacyjnym, ale przyniesie ze sobą kompletną reorganizację całej platformy, która będzie dostępna na znacznie większej grupie urządzeń niż w przypadku wcześniejszych "okienek".

Na koniec warto dodać, że Windows 10 Technical Preview wnosi ze sobą "łatwości nawigacji dzięki znanym elementom interfejsu Windows", m.in:

- Rozszerzone Menu Start

- Uruchamianie aplikacji w oknach (aplikacje z Windows Store teraz otwierają się w takim samym formacie, co programy desktopowe)

- Ulepszoną pracę z wieloma aplikacjami (snap enhancements)

- Nowy przycisk Podgląd Zadań

- Wiele pulpitów

Wersja finalna systemu, która powinna zostać wydana wiosną 2015 roku, będzie zawierała dodatkowe przydatne rozwiązania takie jak np. desktopowa wersja osobistego asystenta Cortana.


Zobacz również