Windows 7 będzie za drogi?

Chociaż Windows 7 niemal we wszystkich aspektach przewyższa poprzednika - Vistę - to cena systemu może być największą przeszkodą na drodze do jego popularyzacji. Pogląd taki wyraził Darrel Ward, dyrektor działu zarządzania produktem w pionie klientów biznesowych w koncernie Dell.

D. Ward w wywiadzie udzielonym serwisowi Cnet przyznał, że jeśli istnieje jedna rzecz wpływająca na spowolnienie popularyzacji systemu lub zniechęcenie klienta do jego kupna, to jest nią średnia cena sprzedaży systemu [Windows 7] przewyższająca cenę XP i Visty. Cen nowego systemu Microsoftu - w przeciwieństwie do wersji, wymagań i możliwości - jeszcze nie znamy. Szacuje się jednak, że wydanie Professional "siódemki" będzie droższe niż zastępowana przez nie Vista Business.

Przedstawiciel Della potwierdza, że popyt na nowe "okna" jest duży: "Widzimy znaczną liczbę klientów, dużych i małych, którzy obecnie czekają na Windows 7 i mają już plany migracji na nowy system". Obawia się on jednak, że koszt systemu może znacznie ten popyt osłabić. D. Ward ostrzega, że podnoszenie przez Redmond kosztów opłat licencyjnych dla wytwórców komputerów będzie mieć bezpośredni wpływ na ceny nowych PC. W związku z tym organów administracji rządowej i placówek edukacyjnych, jak też mniejszych przedsiębiorstw nie będzie stać na poniesienie dodatkowych kosztów.


Zobacz również