Windows 8 i kolejny sposób na zarobienie kasy: reklamy w aplikacjach

Do premiery systemu Windows 8 pozostało jeszcze kilka miesięcy, lecz co jakiś czas docierają do nas kolejne informacje na jego temat. Najnowsze dotyczą platformy reklamowej, która pozwoli Microsoftowi zarobić dodatkowe pieniądze.

Microsoft poinformował, że reklamy, które pojawią się w aplikacjach przygotowanych dla interfejsu Metro systemu Windows 8, będą tworzone przy współpracy z sześcioma kreatywnymi agencjami: AKQA, Big Spaceship, Razorfish, Team Detroit, UM oraz Y&R.

Aby uzmysłowić nam jak to będzie wyglądać, gigant zaprezentował na blogu Microsoft Advertising aplikację promującą drużynę piłkarską Seattle Sounders FC. Jak widzicie na poniższym zdjęciu, reklama butów piłkarskich umieszczona została po prawej stronie. Kliknięcie w nią przenosi użytkownika na stronę firmy Adidas.

Po prawej stronie widoczny reklamowy dodatek

Po prawej stronie widoczny reklamowy dodatek

Microsoft poinformował również, że reklamodawcy otrzymają możliwość integrowania swoich treści w tle aplikacji.

Rozbudowana platforma reklamowa

Twórca "okienek" potwierdził tym samym, że zamierza zarobić dodatkowe pieniądze tworząc rozbudowaną platformę reklamową. Pamiętać bowiem tutaj należy, że oprócz opisanych reklam w Windows 8, szykuje się on również do zaatakowania interaktywnymi reklamami (NUads) użytkowników konsoli Xbox 360 z kontrolerem Kinect:

Jak sądzicie, czy możliwość umieszczania reklam w Windows 8 to łakomy kąsek dla firm?


Zobacz również