Windows 8 i rynek biznesowy? To połączenie nie ma sensu...

Reuters nie ma dobrych informacji dla Microsoftu. Jego zdaniem bowiem system Windows 8 zachęci do szybkiej aktualizacji niewiele firm. Co więcej, część przedsiębiorstw nigdy jej nie przeprowadzi...

Już wkrótce, dokładnie 26 października, premierę rynkową będzie miał najnowszy system Microsoftu - Windows 8. Jest to dosyć kontrowersyjne rozwiązanie mające stanowić platformę zarówno dla tabletów, jak i komputerów stacjonarnych.

Na rynku biznesowym może być słabo...

Od początków prac nad systemem pojawiało się pytanie, czy ma on szansę poważnie zaistnieć na rynku biznesowym? Z przytoczonej właśnie przez Reuters wypowiedzi Douga Johnsona z firmy American Bankers Association wynika, że raczej nie:

"Windows 8 jest, szczerze mówiąc, bardziej platformą konsumencką niż biznesową, więc nie jest to coś, co ma sens z perspektywy biznesu w tym momencie. Naprawdę nie oferuje żadnych dodatkowych funkcji"

Johnsona uważa więc, że wiele firm nie widzi powodu do szybkiej aktualizacji do Windows 8. Zauważa też słusznie, że przecież wiele z nich nie przeszło jeszcze transformacji z XP do "siódemki".

W podobnym tonie wypowiada się Michael Silver, analityk z firmy Gartner:

"Sądzimy, że 90% dużych przedsiębiorstw nie zdecyduje się na szerokie wdrożenie systemu Windows 8. Nowy system zagości na maksymalnie 20% ich komputerów"

Biznes faktycznie wolniej reaguje, ale bez przesady...

Oczywiście to nic nowego, że firmy wolniej przejmują nowy system od zwykłych użytkowników. Takie przejście oznacza bowiem podjęcie ogromnego wysiłku związanego z dostosowaniem istniejącej struktury do nowego środowiska. Wspomniane 20% to jednak naprawdę bardzo kiepski wynik... Dla porównania, w lipcu tego roku Windows 7 zagościł na ponad 50% korporacyjnych komputerów.

____________________

No cóż, poczekamy, zobaczymy. Trudno jednak nie zgodzić się z zaprezentowanymi wypowiedziami.


Zobacz również