Windows Mobile - zawodzi synchronizacja

Microsoft poinformował o wykryciu błędu w oprogramowaniu Microsoft ActiveSync 4.0, który w znaczący sposób utrudnia synchronizowanie danych pomiędzy komputerami PC, a urządzeniami przenośnymi pracującymi pod kontrolą systemu Windows Mobile 5.0.

Problem pojawia się tylko podczas próby zsynchronizowania danych pomiędzy dwoma komputerami za pośrednictwem przewodu USB - synchronizacja przebiega bez zakłóceń jeśli urządzenia komunikują się przez port podczerwieni lub Bluetooth. Przedstawiciele Microsoftu mówią, iż powodem kłopotów jest z reguły zainstalowany w systemie Windows firewall (stwierdzono, że problemy występują jeśli użytkownik korzysta z programu Sygate Personal Firewall, TrendMicro PC-cillin Internet Security 2005, Norton Personal Firewall, Zone Alarm Security Suite lub McAfee Personal Firewall).

Koncern pracuje już nad uaktualnieniem dla programu Microsoft ActiveSync 4.0 - będzie ono dostępne prawdopodobnie pod koniec listopada. Możliwe jest również alternatywne rozwiązanie problemu - poprzez skorzystanie z przygotowanej przez Microsoft instrukcji dla użytkowników Windows Mobile 5.0 i ActiveSync. 4.0

Więcej informacji na ten temat można znaleźć na stronie Microsoftu.


Zobacz również