Właściciel Electro.pl ukarany za nabijanie klientów w butelkę

Electro.pl postanowił skusić klientów do natychmiastowych zakupów stosując ograniczone czasowo promocje, które jednak naruszały podstawowe prawa konsumentów. UOKiK nałożył na właściciela sklepu karę w wysokości 349 088 zł.

Z pewnością wielu z Was spotkało się ze "sztuczkami", jakie stosują sklepy tradycyjne oraz internetowe, aby nabić nas w butelkę. Takie działania to np.:

- przyciąganie klientów oszukańczymi promocjami, w ramach których dany produkt kupujemy za wyższą cenę niż wcześniej

- kuszenie klientów ograniczonym czasowo darmowym dodatkiem, który tak naprawdę dostępny jest jednak przez znacznie dłuższy okres

Jak potwierdził właśnie UOKiK tę drugą sztuczkę stosował właściciel sklepu Electro.pl, spółka Terg. Zachęcała ona klientów do zakupów proponując promocję w postaci darmowej dostawy, która miała jednak trwać przez ograniczony, krótki czas. Gdy promocja ta się kończyła, sklep natychmiast uruchamiał kolejną. W sumie darmowa dostawa obowiązywała przez ponad miesiąc. Dzięki temu część klientów mogła szybko zdecydować się na zakup w obawie, że taka korzystna oferta może się już szybko nie powtórzyć.

"Zdaniem UOKiK, electro.pl powinno rzetelnie informować klientów o rzeczywistym czasie trwania promocji, wówczas mieliby więcej czasu na podjęcie decyzji o zakupie." - czytamy na stronie UOKiK.

Spółka przestała stosować kwestionowane hasła w grudniu 2013 roku. "Ze względu na naruszenie podstawowego prawa konsumentów – do rzetelnej, prawdziwej i pełnej informacji" została na nią nałożona kara w wysokości 349 088 zł.


Zobacz również