Wolkswagen wjeżdża w Sieć na najwyższych obrotach

Dzięki firmie Bluewave internauci mają szansę poczuć się jak za kierownicą. Opracowany we Flashu konfigurator na azjatyckiej stronie Volkswagena pozwala każdemu zbudować własny samochód. Zapraszamy na przejażdżkę.

Dzięki firmie Bluewave internauci mają szansę poczuć się jak za kierownicą. Opracowany we Flashu konfigurator na azjatyckiej stronie Volkswagena pozwala każdemu zbudować własny samochód. Zapraszamy na przejażdżkę.

<b>www.vwasia.com w zbliżeniu</b> Wykonany we Flashu 5 Macromedii Visualiser pozwala użytkownikom tworzyć własne samochody metodą przeciągania elementów i podglądania wyników pracy. Serwis wykonała agencja Bluewave dla Volkswagen Asia Pacific.

<b>www.vwasia.com w zbliżeniu</b> Wykonany we Flashu 5 Macromedii Visualiser pozwala użytkownikom tworzyć własne samochody metodą przeciągania elementów i podglądania wyników pracy. Serwis wykonała agencja Bluewave dla Volkswagen Asia Pacific.

Henry'emu Fordowi nie spodobałaby się ta strona. Pionier masowej motoryzacji zasłynął ze zdania: "Możecie mieć samochód w dowolnym kolorze, o ile jest to kolor czarny". Jest ono sprzeczne z podejściem Volkswagena - bowiem na jego stronie internetowej można zmienić wszystko: model, kolor i wyposażenie samochodu.

Azjatycka strona Volkswagena (www.vwasia.com) została wymyślona i opracowana przez agencję Bluewave i przeszła wiele faz rozwoju od premiery w marcu 2000 r. Wprowadzono takie funkcje, jak Visualiser, informacje na temat poszczególnych modeli volkswagenów i wyszukiwarkę dealerów.

Zwłaszcza Visualiser przyprawiłby starego Henry'ego Forda o atak apopleksji. W wirtualnym salonie użytkownicy mogą za pomocą techniki drag&drop stworzyć volkswagena swoich marzeń i ujrzeć to cudo w pełnym kolorze i ze szczegółami. Najpierw internauta wybiera kraj, następnie model samochodu, który chce zmieniać, a potem przeciągając myszką uzupełnia go takimi szczegółami, jak rodzaj silnika, wykończenie wnętrza i kolor nadwozia. Zmian dokonuje się w oknie szablonu, a wynik można obejrzeć na podglądzie. Samochód można obrócić w oknie podglądu o 360 stopni. Wreszcie można zapamiętać tak wybraną konfigurację i poszukać najbliższego dealera.

Więcej niż broszura

Według Willema Mul-dera, dyrektora kreatywnego w Bluewave, azjatycki oddział Volkswagena prosił, by w drugiej fazie rozwoju strony internetowej dodać do "broszurowych" informacji nieco inteligencji w postaci "konfiguratora". - Początkowo rozważaliśmy dodanie narzędzi do oglądania i wyboru wyposażenia samochodu, w którym dane wprowadzano by się za pomocą formularzy - mówi Mulder. - Ale szybko nabraliśmy entuzjazmu dla nowych możliwości i rozwinęliśmy koncepcję Visualisera.

Największym wyzwaniem było stworzenie systemu obsługującego cały region Azji i Pacyfiku, gdzie modele samochodów i ich wyposażenie różnią się w zależności od kraju. Równie ważne było też podkreślenie, że Volkswagen zapewnia swoim klientom osobiste przywiązanie do samochodów i że auto stanowi odbicie osobowości właściciela.

Kiedy internauta jest zadowolony z projektu, może zapisać szczegóły konfiguracji. W ten sposób powstaje wpis do bazy danych w MySQL.

Bluewave wzięło sobie do serca ideę własności i uczyniło z niej oś systemu. - Tworząc interfejs projektanta oparty na paletach, trochę w stylu Photoshopa czy Flasha, daliśmy użytkownikowi możliwość uczestniczenia w akcie twórczym i stworzenia samochodu, który najbardziej mu odpowiada - wyjaśnia Tom Burr, główny projektant w Bluewave. - Uczestniczenie w procesie tworzenia auta zapewne sprawi, że emocjonalnie będzie on bardziej związany z samochodem wg własnego projektu - dodaje.


Zobacz również