World Wide War

Pomimo chłodnego przyjęcia, Another War będzie miał kontynuację. Ukaże się jednak pod zupełnie innym tytułem.

Pomimo chłodnego przyjęcia, Another War będzie miał kontynuację. Ukaże się jednak pod zupełnie innym tytułem.

Another War zawierał elementy gier fabularnych, ale nie był klasycznym RPG. Autorzy zdecydowali się stworzyć produkt dla początkujących graczy, nie będących znawcami tego gatunku. Efekt? Powstała gra, która miłośników RPG nie przekonała, a dla początkujących była za trudna ze względu na zręcznościowy charakter walki i skomplikowane sterowanie. Opowiadała ona o poważnych sprawach w humorystyczny sposób, na wesoło i z przymrużeniem oka, ale... epatowała przemocą i krwią. Niestety spotkała się z chłodnym przyjęciem w polskiej prasie, a ze złym za granicą. Wydawca nie zdecydował się na część drugą. Zdecydowali się na nią jednak producenci. A ponieważ właścicielem praw do tytułu jest wydawca, kontynuacja gry pojawi się pod inną nazwą. Roboczy tytuł brzmi World Wide War.

Allo, allo

Targowisko w północnej Afryce. Na uwagę zasługuje pomysłowy interfejs z zegarami.

Targowisko w północnej Afryce. Na uwagę zasługuje pomysłowy interfejs z zegarami.

Inspiracją serii był między innymi komediowy serial Allo, allo. Akcja obu gier toczy się podczas II wojny światowej, a jej bohaterowie są zaangażowani w walkę z nazistami. Przy okazji przeżywają wiele przygód luźno związanych z wydarzeniami historycznymi.

Poszukiwacze zaginionej logiki

Przed autorami gry stało trudne zadanie. Z jednej strony musieli stworzyć zupełnie nową grę, nie wymagającą od gracza znajomości fabuły Another War. Z drugiej strony jeśli ktoś grał w pierwszą część, to powinien rozpoznać przedstawione tam wątki.

Na początku przygody  naszych bohaterów czeka podróż U-bootem.

Na początku przygody naszych bohaterów czeka podróż U-bootem.

Tak czy inaczej akcja ma miejsce w 1943 roku. Główny bohater wraz ze swym wiernym kompanem znajdują się gdzieś u wybrzeży Norwegii, dryfując na krze lodowej. Ku zaskoczeniu bohaterów wybawieniem staje się niemiecki U-boot, który obu zabiera na pokład. Kapitan łodzi omyłkowo bierze herosów za dwóch agentów gestapo, którzy mieli na niego oczekiwać.

Wkrótce wydarzenia nabierają tempa. Tym razem Niemcy zamierzają wskrzesić zmumifikowanego egipskiego "wodza" i dzięki niemu opanować świat. Tropiąc tę zagadkę, bohater trafia do północnej Afryki. Kolejne wydarzenia miotają nim po Czarnym Lądzie. Wraca potem do Europu, aby gdzieś w Alpach pokrzyżować faszystom szyki.

Ach, jak wesoło

Walka jest łatwiejsza dzięki zastosowaniu aktywnej pauzy.

Walka jest łatwiejsza dzięki zastosowaniu aktywnej pauzy.

Głównego bohatera World Wide War stworzysz na początku rozgrywki, ustalając wielkość jego współczynników. Punkty rozdzielisz między cechy, takie jak siła, zręczność, charyzma (od której zależy przebieg rozmów i ceny ekwipunku) oraz szczęście, umożliwiające wygranie niejednej walki. Ponadto zakupisz umiejętności, takie jak obsługa moździerza czy... "myślenie", dzięki któremu postać w trakcie zabawy zyska więcej punktów doświadczenia. Autorzy przyznają, że tworząc tę część gry, wzorowali się na systemie atutów (tak zwanych perks) znanych z Falloutów. Dodatkową opcją mającą urozmaicić zabawę jest system klas postaci. Bohater może być osiłkiem, złodziejem bądź intelektualistą, ale równocześnie cyklistą lub pijakiem, a nawet gastrykiem.

Bohaterowie gier RPG przypominają szefów gangów. Każdy ma skłonność do nawiązywania przyjaźni z podobnymi lekkoduchami i awanturnikami. Nie inaczej jest w WWW. Bohater zdobywa kompanów, wśród których znajdą się czarnoskóry kanibal i wielbłąd. Ten ostatni nie tylko nosi "fanty", ale też aktywnie uczestniczy w walce z Niemcami. Twórcy skupili się na żartach i nie ukrywają swych inspiracji filmami Monty Pythona. Lecz ten absurdalny humor nie każdemu przypadnie do gustu.

World Wide War

Maciej Jurewicz: Nie przekonuje mnie World Wide War, tak jak nie przekonywał mnie Another War. Podrobić humor grupy Monthy Pythona jest bardzo trudno. A na rynku ciągle nie ma prawdziwego RPG-a z II wojny. Kiedy zachodni (albo czescy) producenci wpadną na ten pomysł, u nas zacznie się lament "dlaczego myśmy tego nie wymyślili".

Gatunek: uproszczone RPG

Premiera: nie znana

Producent: Mirage

Wrażenia: słaby


Zobacz również