World of WarCraft

Blizzard Entertainment przygotowuje kolejną część WarCraft'a! Tym razem będzie to gra fabularna przeznaczona wyłącznie do zabawy w trybie multiplayer (tzw. MMORPG). Rozgrywka zostanie przedstawiona w trójwymiarowej perspektywie, a w roli głównej wystąpią ludzie, orki i wiele innych ras rodem z książek Tolkiena, Pratchetta i Sapkowskiego.

Głównym atutem kilku ostatnich produkcji ze stajni Blizzard Entertainment był znakomicie zaprojektowany multiplayer. Entuzjaści StarCraft'a i obu części Diablo po ukończeniu trybu jednoosobowego, mogli kontynuować rozgrywkę na darmowych internetowych serwerach Battle.net. Właśnie ta forma zabawy przyciągała przed monitory największą ilość użytkowników, co zachęciło programistów do pójścia o krok dalej. W ten sposób narodził się projekt o nazwie World of WarCraft.

Mamy tu do czynienia z czwartą częścią sagi osadzonej w fantastycznym świecie zamieszkanym przez ludzi, orki, elfy, krasnoludy i wiele innych nacji. Pierwsze dwie odsłony cyklu były strategiami czasu rzeczywistego, trzecia hybrydą RTS i RPG, natomiast najnowsza edycja to już pełnokrwista gra fabularna typu MMORPG (Massively Multiplayer Online Role Playing Game). Rola naszego reprezentanta w wirtualnej rzeczywistości przypadnie dowolnie konfigurowalnemu bohaterowi. Przy jego tworzeniu niezbędne będzie dokonanie wyboru jednej spośród kilkunastu dostępnych ras, ustalenie wartości współczynników osobowych itp. Twórcy zakładają dużo interakcji pomiędzy graczami i postaciami niezależnymi (NPC). W tych działaniach pomoże system gestów i mimiki twarzy, który nada każdej rozmowie zupełnie nowy wymiar. NPC staną się takimi samymi indywidualnościami, jak kierowani przez użytkowników herosi, a nie jedynie bezbarwnymi „elementami dekoracyjnymi”. Każdy z nich ma mieć swoje cele, pragnienia i zajęcie. Tyczy się to również wszystkich nieprzyjaźnie nastawionych stworzeń. Niektóre z nich posiądą zdolność organizowania się społecznie, a pozostałe postarają się zachowywać możliwie nieprzewidywalnie.

Developerzy zapowiadają, że system walki w World of WarCraft zostanie stworzony na wzór sagi Diablo (podobnie zresztą jak interfejs użytkownika). Podczas starć zbrojnych w akcji zobaczymy nie tylko klasyczny oręż rodem ze Średniowiecza, ale także wiele efektywnych zaklęć magicznych.

Pod względem wizualnym gra będzie bardzo zbliżona do WarCraft III. O wygląd środowiska zadba wysokiej jakości engine 3D, a użytkownik otrzyma możliwość dowolnego manipulowania kamerą. Podczas gry zaobserwujemy perfekcyjnie wykonane otoczenie, podlegające dynamicznym przekształceniom (np. plamy krwi na ziemi, ślady stóp na śniegu, pożary lasów itp.). Poza tym nie zabraknie spektakularnych efektów powodowanych przez czary oraz stale zmieniających się warunków pogodowych. Wszystkie postaci powstaną w oparciu o przestrzenne modele szkieletowe, dzięki czemu ich animacja ma być płynna i realistyczna.

Przyszłość elektronicznej rozrywki należy bez wątpienia do gier umożliwiających prowadzenie rozgrywki wieloosobowej. Jednak World of WarCraft będzie miał sporo rynkowych konkurentów. Do najgroźniejszych z nich zaliczają się projektowane równolegle Star Wars: Galaxies i Neverwinter Nights. Walka o klienta rozpocznie się w pierwszym kwartale 2002 roku, gdyż wtedy mają odbyć się premiery wszystkich trzech wymienionych powyżej tytułów.


Zobacz również