World of WarCraft

Walczyłeś już potężnymi orkami. Zaznałeś chwały, broniąc ludzkiego imperium przed inwazją dzikich hord. Teraz czas napić się piwa w jednej z gospód w Azeroth.

Walczyłeś już potężnymi orkami. Zaznałeś chwały, broniąc ludzkiego imperium przed inwazją dzikich hord. Teraz czas napić się piwa w jednej z gospód w Azeroth.

Gry online zdobywają coraz większą popularność na świecie, a w Internecie pojawia się coraz więcej informacji o nowych wspaniałych i nowatorskich tytułach. Niestety, w większości przypadków są to produkcje mierne i równie skomplikowane, jak Diablo 2, które po kilku tygodniach odinstalowujesz z dysku, bo szkoda czasu i łącza internetowego. Na szczęście wśród gier on-line zdarzają się nie tylko same gnioty. Wystarczy wspomnieć mocno trzymającego się prekursora gatunku, czyli Ultimę On-line, lub Anarchy Online, aby pokazać, że przy odrobinie wysiłku można stworzyć wspaniałą grę, która na długo zapadnie w pamięci graczy. Informacja o tym, ze Blizzard rozpoczyna pracę nad grą RPG online osadzoną w świecie przedstawionym w sławnej serii gier strategicznych WarCraft, spotkała się z zainteresowaniem graczy. Według obiegowej opinii Blizzard nie wypuszcza "badziewia", miłośnicy RPG więc oczekują wielkiego tytułu, który przyćmi pozostałe produkcje online.

Zobaczyć Azeroth i umrzeć

Potężny mag nie musi się obawiać przeważającej liczebnie hordy wrogów. Niektóre czary mogą powalić nawet kilku przeciwników naraz.

Potężny mag nie musi się obawiać przeważającej liczebnie hordy wrogów. Niektóre czary mogą powalić nawet kilku przeciwników naraz.

Akcja gry zostanie przedstawiona w rzucie FPP lub TPP. Będzie na co popatrzeć - w czasie zabawy zobaczysz gęste lasy, prerie, zaśnieżone pasma górskie. Wszędzie natrafisz na wsie, miasteczka lub wielkie, rozległe miasta, pod którymi ukryte są kilometry podziemi i katakumb. Odwiedzisz też miejsca znane ze strategicznych gier z serii WarCraft. Wszystko zostanie przedstawione oczywiście w kolorystyce i stylu charakterystycznych dla całej serii. Zadbano o dużą liczbę detali: na łące i w lasach widać różne rodzaje kwiatów i roślin, a postacie zostawiają na śniegu ślady. Przygody i wędrówki po Azeroth urozmaicą też burze, ulewy i śnieżne zamiecie. Jednak w grze ma się zmieniać nie tylko pogoda, ale i cały świat. Pojawią się nowe lokacje zamieszkane przez dziwne i nikomu nieznane istoty, nowe zadania i przygody oraz potężne artefakty. Azeroth będzie zaludniać prawdopodobnie kilka tysięcy graczy i bohaterów niezależnych. Blizzard nie określił jeszcze pojemności serwera. Wiadomo za to, że będzie więcej serwerów gry, rozmieszczonych na całym świecie.

Obywatel Azeroth

Na razie w grze wcielisz się w przedstawiciela jednej z pięciu ras, z czego cztery są już znane z poprzednich WarCraftów. Oprócz ludzi, krasnoludów czy orków w grze znajdą się minotaury - taureni. Twórcy zapowiadają, że ras może być więcej, ale nie chcą na razie zdradzić, kiedy mogą się pojawić i czego możesz się po nich spodziewać. Zwiększona może także być liczba klas postaci. Na obecnym etapie jest dostępnych sześć: łowca, wojownik, czarnoksiężnik, druid, mag, szaman. Nie wszystkie profesje są przeznaczone dla każdej rasy. Na przykład druidem może być tylko nocny elf lub tauren, a magiem człowiek i (o dziwo) krasnolud.

Każda z klas będzie używać własnych umiejętności, niedostępnych dla innych profesji. Wiadomo jednak, że będziesz mógł poznać więcej niż jedną profesję, co zwiększy możliwości rozwoju bohatera. Ważnym elementem stanie się personalizowanie postaci. Zmienisz wiele parametrów dotyczących wyglądu postaci, między innymi rysy twarzy, kolor skóry, fryzury czy tatuaże.

Rozwój bohatera ma przebiegać w dwojaki sposób. Za wygrane walki i rozwiązane zadania otrzymasz tradycyjne punkty doświadczenia. Po zdobyciu kolejnego poziomu rozdzielisz je na umiejętności. Druga metoda jest taka sama jak w Morrowindzie. W czasie gry zwiększą się wartości tych umiejętności, których będziesz używał najczęściej.

World of WarCraft

Paweł Kozierkiewicz: World of WarCraft jest grą online, na którą czekam z niecierpliwością. Obrazki raz na jakiś czas dodawane na stronie gry tylko zwiększają mój apetyt na ten tytuł. Jestem ciekaw, czy w końcu Ultima Online odejdzie na zasłużoną emeryturę.

Gatunek MMORPG

Premiera IV kwartał 2003

Producent Blizzard

Wrażenia świetne


Zobacz również