World of Warcraft miał być całkowicie darmowy

Jeden z projektantów World of Warcraft ogłosił bardzo nietypową wiadomość. Okazuje się, że Blizzard początkowo planował wydać swoje MMO jako grę bez abonamentu. Później firma zmieniła zdanie.

Wyjawienie dawnych planów Blizzarda miało miejsce na Game Developers Conference w Paryżu. Rob Pardo, odpowiedzialny za projektowanie gier w Blizzardzie, usiadł do oficjalnej rozmowy z organizatorem konferencji.

Podczas konwersacji, światło ujrzała ciekawa plotka dotycząca World of Warcraft. Jak się okazało, firma od początku planowała zupełnie inny system opłat niż teraz. Gracz miał płacić za produkt tylko jednorazowo, przy zakupie. Późniejsza rozgrywka miała się odbywać całkowicie za darmo. Firma zarabiać miała na umieszczonych w WoWie reklamach.

Blizzard postanowił jednak przed wydaniem gry zrobić dokładne badanie rynku. Jego wyniki pokazywały, że gra byłaby wtedy kompletną klapą finansową. Zrezygnowano więc z pomysłu z reklamami i wprowadzono obecny do dziś system abonamentu.

Chyba nikt nie ma wątpliwości, że miesięczne opłaty się sprawdziły. Potwierdza to znakomicie ponad 10 milionów graczy na całym świecie.


Zobacz również