Wspólne badania

Firmy Nielsen Media Research i NetRatings zamierzają wspólnie zająć się analizą rynku reklam telewizyjnych i internetowych.

Porozumienie podpisane przez firmę zajmującą się badaniem widowni programów telewizyjnych Nielsen Media Research z firmą NetRatings, analizującą oglądalność witryn internetowych, pozwoli na prowadzenie pełniejszych i bardziej wiarygodnych badań marketingowych. Wspólne badania Nielsen/NetRatings pozwolą z większą dokładnością określić rzeczywisty zasięg reklam i sposoby ich docierania do odbiorców. Analizom zostaną poddane dane demograficzne widzów, czas spędzany przed telewizorem i komputerem oraz najpopularniejsze programy telewizyjne i witryny WWW. Początkowo badania będą prowadzone w 20 największych miastach USA, z czasem obejmą cały świat. Połączenie danych z telewizji i Internetu pozwoli firmom na prowadzenie skuteczniejszej kampanii marketingowej.

Według wstępnych raportów Nielsen/NetRatings, w pierwszej piątce pod względem liczby mieszkańców, mających dostęp do Internetu, znalazły się w lutym 2000 r. następujące amerykańskie miasta: San Francisco (61%), San Diego (58%), Waszyngton (56,1%), Seattle (55,9%) i Portland (54%). Kolejne miejsca zajmują: Boston (51,7%), Dallas (47,6%), Denver (47,3%), Atlanta (46,1%), Los Angeles (43,9%). Ze względu na dużą liczbę użytkowników Internetu, zamieszkujących te aglomeracje, działania reklamowe prowadzone tam za pośrednictwem sieci mogą charakteryzować się najwyższą skutecznością.

Według Nielsen/NetRatings, najwięcej użytkowników Internetu mieszka w Nowym Jorku (4,3 mln), Los Angeles (3,6 mln), San Francisco (2,1 mln), Chicago (2 mln) i Bostonie (1,9 mln). Najwięcej czasu w Internecie spędzają obywatele San Diego - średnio 11 godz. i 16 min na dobę.


Zobacz również