Wszechświat w wersji 3.1 z Electric Image

Firma Electric Image wydała Universe 3.1, najnowszą wersję pakietu do modelowania, animacji i renderingu obiektów trójwymiarowych.

Najnowsza edycja pakietu oprogramowania do tworzenia grafiki trójwymiarowej Universe 3.1 firmy Electric Image została wydana w trzech wersjach: dla systemów Windows, Mac OS i Solaris, a mechanizm renderingu 'Universe Camera' współpracuje także z Mac OS X. Według zapewnień przedstawicieli producenta, 'Camera' renderuje obiekty 3D w Mac OS X o 20% szybciej niż we współpracy z Mac OS 9.x, zaś cały pakiet Universe 3.1 ma zacząć współpracować z Mac OS X pod koniec lata bieżącego roku. Przyspieszenie pracy nie ogranicza się jednak według przedstawicieli Electric Image jedynie do Mac OS X, ale Universe 3.1 oferuje średnio o 10% szybszy rendering we wszystkich trzech 'obsługiwanych' systemach operacyjnych, a proces 'raytracingu' cieni przebiega podobno o 30% szybciej. Poza tym przyspieszeniu uległ sam proces rysowania w oknach wszystkich widoków oraz dodano nowe opcje importu modeli.

Universe 3.1 można pobrać z witryny producenta, a firma ponadto ogłosiła pojawienie się uaktualnienia dla posiadaczy ostatnio wydanego pakietu 3D Toolkit firmowanego przez dvGarage, który zawiera pełną makową wersję aplikacji Electric Image 2.9.2 i kosztuje jedynie 199 USD. Właściciele 3D Toolkit mogą natomiast uzyskać 'upgrade' do Universe 3.1 za 1,295 USD, natomiast Electric Image Universe jako odrębna aplikacja kosztuje 1,995 USD.

www.universe3d.com


Zobacz również