Xbox One i system reputacji: Microsoft będzie mógł odcinać gracza od Twitcha

W konsoli nowej generacji od Microsoftu wprowadzony został mechanizm mierzenia reputacji graczy. Osobom, które będą notorycznie negatywnie oceniane w trakcie gier multiplayer przez współgraczy, zostanie zabrany dostęp do niektórych funkcji konsoli. Osoby o słabej reputacji nie będą też dopuszczane do rozgrywek z osobami ocenianymi dobrze przez innych.

Przy wprowadzeniu wyprodukowanej przez Microsoft konsoli nowej generacji o nazwie Xbox One jej twórcy wspominali o implementacji mechanizmu reputacji. W jego ramach już po rozgrywce online każdy gracz może ocenić współzawodników. W teorii ma to pozwolić na obniżenie wirtualnej reputacji użytkownika, jeśli zachowuje się w grze nieodpowiednio, czyli np. obraża innych zawodników.

Cały system reputacji został zapowiedziany już w trakcie wprowadzania konsoli Xbox One do sprzedaży, ale dopiero teraz zacznie działać tak, jak naprawdę powinien. Każdy z graczy będzie miał swój własny wskaźnik, który w zależności od liczby zgłoszeń na danego zawodnika będzie zmieniał kolor od zielonego (dobra reputacja) przez żółty (wymaga pracy) do czerwonego (lepiej omijać). Microsoft ogłosił też, że gracze dobrze oceniani przez innych zostaną nagrodzeni, a osoby notorycznie uprzykrzające życie innym poniosą konsekwencje swoich działań.

Gracze podczas dopasowania graczy do rozgrywek multiplayer będą trafiać na osoby o podobnym wskaźniku reputacji do siebie. Nie wiadomo jeszcze, jakie nagrody przewidział Microsoft dla dobrze zachowujących się podczas zmagań sieciowych. Wiemy już natomiast, że jednym z ograniczeń dla osób ocenianych negatywnie przez innych będzie brak możliwości nadawania transmisji przez Twitcha.

źródło: news.xbox.com


Zobacz również