Yahoo kupuje firmę Flurry

Czy kupowanie kolejnych firm to sposób na wyjście z kryzysu? Według Marissy Mayer, szefowej Yahoo, tak. Dlatego też mimo zamykania kolejnych serwisów dla oszczędności, znalazły się niemałe pieniądze na przejęcie Flurry.

Flurry to platforma reklamy mobilnej oraz analityki. Kwota, za jaką firma przeszła pod skrzydła Yahoo nie jest jeszcze znana, jednak nieoficjalnie mówi się o setkach milionów dolarów. Flurry zajmuje się zbieraniem danych od ponad 170 tysięcy deweloperów aplikacji mobilnych, które pozwalają spersonalizować reklamy pod kątem indywidualnych użytkowników. Według statystyk dane zbierane są z ponad 1,4 miliarda urządzeń przenośnych. Zakup firmy przez Yahoo wskazuje jasno, że dawny gigant IT będzie teraz uderzać w rynek mobilny.

Yahoo

Yahoo

Tym bardziej, że niedawno firma odświeżyła większość swych aplikacji na urządzenia przenośne, jak Mail, Weather czy Finance. Pojawiła się także nowa - Yahoo News Digest. Scott Burke, szef działu reklamy Yahoo, oznajmił, że nabycie Flurry pomoże w budowaniu aplikacji lepiej przystosowanych do użytkowników. Czy dzięki temu zabiegowi Yahoo przetrwa trudny okres? Czas pokaże.


Zobacz również