Yahoo! - nowy prezes nie wprowadzi wielkich zmian

We wrześniu 2011 roku Yahoo! zwolniło prezes Carol Bartz. 4 stycznia 2012 roku na to stanowisko powołano Scotta Thompson, który wcześniej był prezesem PayPala. Wszystko wskazuje jednak na to, że nie będzie on wprowadzał rewolucyjnych zmian na jakie wielu liczyło.

Yahoo!

Yahoo! w informacji prasowej mówiącej o zatrudnieniu nowego prezesa używa dużo biznesowego żargonu i skupia uwagę na zadaniu Scotta Thompsona, którym ma być rozwój głównych elementów firmy oraz zwiększenie jej wartości dla udziałowców. Jeśli ktoś spodziewał się odświeżających zmian lub chociaż sprecyzowania zadań dla Yahoo!, to mógł się zawieść.

Firma nie informuje, jak zamierza dostarczyć użytkownikom lepsze produkty lub sprawić, by Yahoo! znowu było ekscytującą marką. Zamiast tego Thompson mówi, że jego głównym celem jest dostarczenie wartości, której oczekują udziałowcy. Oczywistym jest, że spółka giełdowa ma zarabiać pieniądze, ale powinno to być niejako skutkiem ubocznym powstałym przy tworzeniu coraz lepszego produktu.

Wygląda na to, że Thompson nie chce wprowadzać w portalach Yahoo! wielu zmian, a jedynie zastosować lepszą metodę wyciskania z nich wszelkich możliwych pieniędzy. Co prawda nowy prezes ma na koncie sukcesy w prowadzeniu PayPala, więc istnieje szansa na realizację planów finansowych, ale szkoda, że Yahoo! w swojej informacji prasowej mówi o użytkownikach jak o czymś drugorzędnym.

W ten sposób Yahoo! po raz kolejny traci szanse, by dokonać większych zmian i zainwestować czas oraz pieniądze, którymi dysponuje, w stworzenie czegoś nowego i ciekawego.


Zobacz również