Yahoo! przesiada się na Binga w USA i Kanadzie

Portal Yahoo! pomaga teraz wyszukiwać informacje w oparciu o silnik Bing. Na początku tygodnia Microsoft i Yahoo Inc. podali do wiadomości, że rozpoczął się pierwszy etap realizacji umowy, którą firmy podpisały w lutym. Na razie Bing zasila Yahoo tylko w USA i Kanadzie, wyłącznie po angielsku.

Microsoft ogłosił we wtorek, że można już mówic o pierwszym kamieniu milowym w wykonywaniu 10-letniej umowy między firmami. Przypomnijmy, że na początku roku Microsoft zobowiązał się do dostarczenia mocy wyszukiwarce Yahoo! swoim silnikiem Bing. W zamian portal zgodził się na użycie należącego do Microsoftu systemu reklamowego AdCenter.

Carol Bartz, CEO Yahoo Inc.

Carol Bartz, CEO Yahoo Inc.

Póki co, Bing wspiera tylko wyszukiwanie po angielsku w Stanach Zjednoczonych i Kanadzie. Satya Nadella, wiceprezes Microsoftu ds. usług internetowych, zapewnia jednak, że kolejne języki dostępne będą w najbliższych tygodniach lub miesiącach.

Zobacz również:

Korporacje pracują wciąż nad wprowadzeniem do Yahoo! mechanizmu AdCenter, czyli odpowiedzi Binga na Google AdWords. Nadella twierdzi, że możemy się go spodziewać jesienią, lecz najważniejsza jest dla zespołu jakość, a nie czas wprowadzanych usług.

Podobnie wypowiada się prezes Yahoo Inc., pani Carol Bartz. Jej zdaniem nowa usługa pojawi się w październiku, ale podkreśla, że firma nie ma zamiaru się śpieszyć. "To ważne, że nasi reklamodawcy są gotowi, ale my musimy mieć pewność, że AdCenter będzie w Yahoo działać sprawnie".

Megapanel na czerwiec 2010 r. pokazuje, że wiadomość może nie mieć wielkego znaczenia dla polskiego użytkownika. 92% z nas korzysta w końcu z Google. Z drugiej strony, wchodząc do Yahoo!, Bing będzie w posiadaniu ok. 30% światowego rynku przeglądarek. Dla wyszukwarki powstałej w czerwcu '09 jest to naprawdę duży sukces.


Zobacz również