Z archiwum sims

Ktoś wypił całe mleko z lodówki? W nocy słychać w domu dziwne i niepokojące odgłosy? To bez wątpienia sprawa dla Archiwum Sims!

Ktoś wypił całe mleko z lodówki? W nocy słychać w domu dziwne i niepokojące odgłosy? To bez wątpienia sprawa dla Archiwum Sims!

Widziałeś ostatnio dziwne światła nad posesją sąsiada, a ten strasznie przytył od tego czasu? W twoim domu dzieją się dziwne rzeczy, których nie jesteś w stanie racjonalnie wytłumaczyć: meble unoszą się same, a z lodówki znikają rzeczy? Twój kumpel z akademika po tym strasznym wypadku zaczął mieć problemy z cerą, motywacją i jakoś tak dziwnie powłóczy nogami? Jeśli szukasz odpowiedzi na te i tym podobne pytania i nie boisz się uzyskać odpowiedzi, koniecznie przeczytaj ten artykuł. Lecz pamiętaj, by zachować otwarty umysł, bo są na sim-ziemi rzeczy, o których nie śniło się filozofom.

Tajemnicze światła

Pan Śmierć jest niezwykle rozrywkową personą. Lubi kąpiele w basenie i pogaduchy przez telefon

Pan Śmierć jest niezwykle rozrywkową personą. Lubi kąpiele w basenie i pogaduchy przez telefon

Zapewne dotarły do ciebie słuchy o tajemniczych światłach pojawiających się w nocy nad miasteczkami i bezdrożami. Zapewne słyszałeś niejedną opowieść o tajemniczych zielonoskórych przybyszach i porwaniach. Nadszedł czas, by wyjawić wam to, co rząd przed nami ukrywa: kosmici istnieją i są wśród simów! Niektóre co bardziej dociekliwe simy mają aspiracje, by spotkać przybyszów, a nie jest to proste, jeżeli nie mieszka się w Dziwnowie, gdyż tam przybysze chodzą po ulicach! Jedynym sposobem na nawiązanie kontaktu trzeciego stopnia jest zakupienie teleskopu "Czarna Dziura e3" i obserwowanie za jego pomocą nocnego nieba. Istnieje 5% szansy (w Dziwnowie nieco więcej), że przybędzie latający spodek i porwie ciekawskiego sima. Nie należy się jednak martwić, po 6-12 godzinach sim zostanie oddany przez przybyszy cały i zdrowy. Jeżeli był mężczyzną, wróci w ciąży i po normalnym dla simów okresie urodzi dziecko. Noworodek od zwykłych dzieci różni się jedynie niecodziennym wyglądem: duże czarne oczy i zielona skóra. Dorasta jak zwyczajne dziecko i tak je trzeba traktować.

Niespokojni zmarli

Nie dość, że wyżera wszystko z lodówki, to jego wkład w domowy budżet jest mocno eteryczny

Nie dość, że wyżera wszystko z lodówki, to jego wkład w domowy budżet jest mocno eteryczny

Czasem słyszy się historie o nawiedzonych domach, w których krzesła latają i pojawiają się straszne widmowe postaci. Uwierzcie, to prawda, w sim-świecie wiele jest takich miejsc, a co gorsza, twój dom może się takim stać... Kiedy sim umiera w tragicznych okolicznościach, zostawia po sobie nagrobek (na zewnątrz) lub urnę (wewnątrz). Jeżeli simy dbają o te pamiątki, duchy są zazwyczaj spokojne, lecz jeśli ktoś zakłóci ich spokój, np. poprzez ich zniszczenie, wtedy zaczynają się materializować (między godz. 12.00 a 7.00) i uprzykrzać życie mieszkańcom posesji. Zdenerwować umarłych można również zaniedbując czynności, które doprowadziły do ich śmierci. Na przykład duch sima, który umarł z głodu, będzie wściekły, jeżeli zaniedba się zaopatrzenie lodówki. A wierzcie mi, duchy potrafią być niemiłe, mogą np.:

  • włączać urządzenia elektroniczne;
  • lewitować krzesła, nawet wtedy gdy simy na nich siedzą;
  • sprawić, że kwiaty więdną i umierają;
  • zbić lampę;
  • lewitować przedmioty;
  • sprawić, że głowa pluszowego misia zaczyna wirować;
  • wystraszyć sima;
  • zabić sima.
Sposób, w jaki sim umarł, można poznać po kolorze, a czasem również zachowaniu ducha, który po nim pozostaje.

Przepraszam, ale ten bobas jest lekko nieświeży

Przepraszam, ale ten bobas jest lekko nieświeży

  • Śmierć ze starości: Kiedy sim zestarzeje się i umrze, jego duch będzie biały;

  • Porażenie elektryczne: Jeżeli sim, który posiada niską umiejętność Technika, naprawiając urządzenie elektryczne, zostanie porażony 3 lub więcej razy, umiera i przemienia się w żółtego ducha, z którego sypią się iskry i od czasu do czasu sam razi się prądem;

  • Spalenie: Kiedy ogień wedrze się na pole, na którym stoi sim, ten umiera i pozostawia po sobie czerwonego, dymiącego ducha;

  • Utonięcie: Niekiedy pływający sim tonie, zmieniając się w niebieskiego ducha, który swoją obecność manifestuje kałużami wody;

  • Śmierć głodowa: Gdy poziom głodu sima osiąga -100, ten umiera. Pozostaje po nim przeźroczysty duch, który wynosi jedzenie z lodówki;

  • Choroba: Jeżeli sim cierpiący z powodu ciężkiej choroby nie będzie leczony przez 3 dni, umrze. Duch, który po nim pozostanie, będzie zielony;

    Agent Mulder byłby zachwycony

    Agent Mulder byłby zachwycony

  • Mordercze Muchy: W bardzo brudnym pomieszczeniu, kiedy sim wejdzie na talerz, muchy w pokoju mogą zebrać się w zabójczy rój i zabić sima. Duch takiego nieszczęśnika będzie miał kolor fioletowy;

  • Śmierć ze strachu: Czasami sim umiera ze strachu, np. przed duchem, wtedy zjawa, która po nim pozostanie, będzie miała barwę różową;

  • Zmiażdżenie satelitą: Czasem, gdy sim gapi się w chmury lub gwiazdy bez teleskopu, spada na niego satelita. Duch takiego nieszczęśnika będzie miał barwę pomarańczową. Dobrą stroną takiego wydarzenia jest to, że satelitę można sprzedać!

    Ponury Żniwiarz

    I jaką mu kołysankę zaśpiewać?

    I jaką mu kołysankę zaśpiewać?

    Kiedy sim umiera, po jego duszę przychodzi tajemniczy Ponury Żniwiarz.

    Jeżeli sim zmarł śmiercią nienaturalną, jego bliscy mogą błagać Śmierć o jego powrót. Padają wtedy na kolana, a Ponury Żniwiarz ukrywa duszę zmarłego w dłoni i chowa ręce za plecy. Następnie wymienia liczbę.

    Jeśli była ona mniejsza niż wynosiła liczba relacji pomiędzy błagającym a zmarłym, wtedy Śmierć zwraca simowi życie, w innym przypadku zabiera jego duszę i znika. Należy wspomnieć, że Ponury Żniwiarz potrafi być całkiem towarzyski i rozrywkowy. Jeżeli sim umiera ze starości z platynowym nastrojem, Śmierci towarzyszą dziewczyny w hawajskich strojach, a on sam nosi naszyjnik z różowych kwiatów. Czasem po skończonej pracy Żniwiarz, zamiast zniknąć, przez jakiś czas potrafi przebywać na posesji zmarłego. Zjada wówczas pozostawione jedzenie, ogląda telewizję lub korzysta z toalety.

    Targi ze Śmiercią

    Takiemu musi wszystko z rąk lecieć

    Takiemu musi wszystko z rąk lecieć

    Jeżeli sim ukończy karierę paranormalną, w nagrodę może dostać Wskrzeszeniomat. Jest to nic innego jak telefon, z którego można zadzwonić do samego Pana Śmierci. Jeżeli przeoczyłeś możliwość błagania go o wskrzeszenie zmarłego, dzięki temu urządzeniu zawsze można zrobić to za pieniądze. Nie jest to niestety tanie. Jeżeli zapłaci się mniej niż 987 simoleonów, pieniądze przepadają, a sim i tak pozostaje martwy. Po uiszczeniu od 988 do 4127 simoleonów zmarły wstaje jako zombie. Od tego czasu jego skóra staje się niebieska i pomarszczona, nie może biegać ani skakać, traci większość cech osobowości i po sześć punktów z każdej umiejętności. Nawet po zabiciu go i zapłaceniu większej sumy nadal pozostanie zombie. Jeżeli zapłaci się od 4128 do 8512 sim zostaje wskrzeszony jako żywy, lecz jego cechy charakteru odwracają się i traci cztery punkty z każdej umiejętności. Dopiero po zapłacie od 8513 do 10 000, sim zmartwychwstanie w pełni sił. Ceny potrafią się nieco wahać, więc najlepiej nie skąpić i zaokrąglać je w górę. Wyjątek stanowią dzieci. Jak widać, Ponury Żniwiarz ma całkiem miękkie serce, gdyż dzieci zostają zawsze wskrzeszone w pełni sił po uiszczeniu opłaty minimum 1000 simoleonów.

    Świat simów pełen jest przerażających historii o nawiedzanych przez duchy domach, porwaniach przez UFO i jeszcze gorszych rzeczach... Jeśli chcesz poznać prawdę, koniecznie zajrzyj do Archiwum Sims!


  • Zobacz również