Z wiekiem chcesz trafiać szybciej

Personalizacja wyników wyszukiwania w Internecie interesuje najbardziej doświadczonych użytkowników Sieci.

Według badania przeprowadzonego przez ChoiceStream, internauci w wieku powyżej 50 lat są najbardziej zainteresowani możliwością personalizacji wyszukiwania. Aż 35% ankietowanych w tym przedziale wiekowym wskazało na potrzebę takiej funkcjonalności. 30% ponadto wskazało na potrzebę personalizacji rekomendacji książek, 22% - personalizowane wiadomości, a 21% - informacje o podróżach.

Potrzeba indywidualnego traktowania w wynikach wyszukiwania ma mniejsze znaczenie w młodszych grupach wiekowych internautów. Średnia dla wszystkich badanych wyniosła zaś 21%.

@ w wieku 35 - 49 oraz 25 - 34 odsetek ten wynosi tylko 19% (najważniejsze są dla internautów w tej grupie personalizowane rekomendacje książkowe - 30% wskazań)

@ w wieku 25 - 34 tylko 16% ankietowanych zależy na personalizacji wyszukiwania, za to aż 45% domaga się indywidualnie dobranych ofert muzyki przez Internet)

Ponadto, jak wykazało badanie

@ 81% internautów wolałoby otrzymywać indywidualnie dobrane treści

@ 64% skłonnych jest udostępniać informacje o swoich upodobaniach jeśli w zamian otrzymywaliby indywidualnie dobrane produkty i treści

@ 56% ankietowanych skłonnych jest w tym celu udostępnić dane o charakterze demograficznym

@ 40% zgodzi się nawet na monitorowanie transakcji i swoich internetowych "podróży".

Badanie ChoiceStream objęło internautów amerykańskich.


Zobacz również