Zabierz dziadka na spotkanie z UKE. Nie da się już naciągnąć oszustom

Urząd Komunikacji Elektronicznej zainicjował ogólnopolską kampanię informacyjną, w ramach której stara się wyczulić konsumentów powyżej 50 roku życia na nieuczciwe praktyki stosowane przez przedstawicieli firm telekomunikacyjnych.

Z pewnością słyszeliście o ofiarach przedstawicieli nieuczciwych dostawców usług telekomunikacyjnych.

"Telekomunikacja Dzień Dobry" - przedstawiał się np. konsultant wrocławskiej firmy, który budząc w ten sposób zaufanie rozmówcy (wszyscy myśleli, że dzwoni przedstawiciel Telekomunikacji Polskiej i po prostu grzecznie się wita) skutecznie nakłaniał go do podpisania nowej niekorzystnej umowy.

Okazuje się, że podobne praktyki są wciąż stosowane, a ich ofiarami w dalszym ciągu najczęściej padają ludzie starsi. W reakcji na te nieprawne działania Urząd Komunikacji Elektronicznej zainicjował ogólnopolską kampanię informacyjną skierowaną do konsumentów powyżej 50 roku życia. Jej hasło brzmi "Ufaj, ale sprawdzaj".

W ramach kampanii eksperci UKE prowadzą na terenie całej Polski spotkania. Ich uczestnikom przekazywanych jest wiele przydatnych informacji, które w przyszłości być może pomogą im uchronić się przed stosowanymi przez nieuczciwych przedstawicieli chwytami.

Najbliższe spotkania odbędą się w miejscowościach Lubań, Zgorzelec i Jelenia Góra. Wydaje mi się, że warto namówić na nie babcię, dziadka, czy rodziców.

Na koniec kilka przygotowanych przez UKE rad:Więcej informacji: UKE


Zobacz również