Zakochani w sieci

30% wzrost liczby wysyłanych przez Internet kartek pocztowych oraz zwiększenie się ruchu w sieciowych sklepach to dotychczasowy bilans walentynkowego szaleństwa.

Zwyczaj składania życzeń przez zakochanych spowodował, że o 30% wzrosła liczba wysyłanych przez Internet elektronicznych pocztówek. W związku z walentynkami gwałtownie wzrósł też ruch w sklepach internetowych.

Według danych firmy Nielsen/Net Ratings, specjalizującej się w monitorowaniu ruchu w Internecie - wśród internautów kupujących w walentynki przeważają kobiety. Największym zainteresowaniem w pierwszym tygodniu lutego cieszyły się upominki (wzrost o 88% w porównaniu z ostatnim tygodniem stycznia), bielizna i kwiaty. "Sprzedawcy przyciągają kupujących szukających wygody i efektywności przy kupowaniu prezentów ukochanym" - twierdzi Allen Weiner, wiceprezes NetRatings.

W raporcie stwierdzono, że kupujący zaczęli szukać walentynkowych ofert już od 10 stycznia, jednakże największe sieciowe sklepy, Amazon, eBay, Buy.com czy CDNow, nie odnotowały większego niż zazwyczaj ruchu. Najwięcej nowych klientów zyskały natomiast: RedEnvelope.com (123% więcej w porównaniu z poprzednim tygodniem), GiftPoint.com (103%), 1800Flowers.com (71%), VictoriasSecret.com (64,8%) i FTD.com (wzrost o 63,1%).

Upominki, kwiaty lub biżuterię kupowały przeważnie kobiety, gdy natomiast mężczyźni w większości odwiedzali sklepy z bielizną. "Mężczyźni, którzy mogliby czuć się skrępowani wizytą w tradycyjnych sklepach, chętnie korzystają z anonimowości sieci" - mówi Weiner.

Więcej wiadomości: www.news.com


Zobacz również