Zakupy grupowe - jak kupować taniej i nie dać się nabrać

Zakupy grupowe są świetną okazją, aby poznać nowe usługi i produkty, a przy tym zaoszczędzić 80 a nawet 90% pierwotnej ceny. Wśród tysięcy ofert łatwo znaleźć coś dla siebie. Zdarzają się jednak nieuczciwi usługodawcy, a także tacy, którzy zaproponowali więcej kuponów niż mogą zrealizować.

Jednym z częstych zabiegów, na które trzeba uważać, jest zawyżanie przez firmy początkowych cen swoich usług. Pewien serwis samochodowy oferował przegląd klimatyzacji za 69 zł zamiast zwykłej ceny 190 złotych. Problem w tym, że cena na stronie zakładu także wynosiła 70 zł. Zawyżanie pierwotnych cen (i zaniżanie tych prezentowanych w promocji) zdarza się też w biurach podróży. Portal Antydrwale.pl wykrył, że 12-dniowe wczasy w Czarnogórze za 669 zł zamiast 1500 złotych, tak naprawdę w biurze kosztowały od 919 zł w czerwcu do 1029 zł w lipcu lub sierpniu. Za to do ceny reklamowanej w zakupach grupowych i tak należałoby doliczyć kolejne 500 złotych na ubezpieczenie i dodatkowe opłaty.

Kłopoty z miejscem w nadmorskim hotelu lub romantycznej restauracji pojawią się też wtedy gdy wybierzemy sobie "nieodpowiedni" termin. Zdarzało się, że domki wczasowe odmawiały klientom miejsca w wakacje choć oferty dotyczyły właśnie tego okresu. Jako rozwiązanie polubowne serwis zakupów grupowych zaproponował raz przesunięcie ważności kuponu do listopada… co zadowoliłoby chyba jedynie morsów. Problemy miał też Paweł Lipiec, autor bloga WebFan.pl, który postanowił wykupić w Grouponie bon do wykorzystania w restauracji i zdecydował się zarezerwować stolik na 14 lutego.

"Pracownik restauracji ze zdziwieniem przyjął informację że ma to być akurat ten dzień [święto zakochanych - dop. ws], który swoją drogą mieścił się w okresie realizacji bonów. Pani coś jeszcze próbowała wspominać o specjalnym menu na ten dzień, o tym, że będzie dużo ludzi i stoliki są rezerwowane maksymalnie na półtorej godziny". I choć ostatecznie jakoś dostał się do lokalu w walentynki, bloger pisał, że już na starcie poczuł się klientem gorszej kategorii, "tym z grupona".

10 zasad: na co uważać podczas zakupów

Możesz zareklamować usługę

Jeżeli nie jesteś zadowolony z usługi, jeśli w jakiś sposób naruszyła ona warunki umowy i to o czym czytałeś w ofercie, możesz zgłosić reklamację. W razie kłopotów z załatwieniem sprawy z usługodawcą, zgłoś się do biura obsługi klienta serwisu z promocjami.

Kupuj świadomie

Po pierwsze: wybieraj tylko te oferty, które naprawdę mogą ci się przydać. Zwróć uwagę, że pod marketingowo ułożonym hasłem często ukrywa się zwyczajny produkt, który możesz mieć taniej i w lepszej jakości. Sprawdzaj strony internetowe usługodawców i zapytaj znajomych czy poleciliby tę firmę.

Zadzwoń zanim kupisz

Czasem warto dopytać o szczegóły dzwoniąc do producenta czy salonu. Nie dość, że będziesz mógł zapytać o to co ważne, to jeszcze dowiesz się czy firma poważnie traktuje swoich klientów.


Zobacz również