Zakupy grupowe rosną w siłę

Najnowszy raport PBI pokazuje, że polscy internauci coraz chętniej korzystają z zakupów grupowych. W listopadzie 2010 r. na strony Gruopon.pl i Gruper.pl weszło łącznie 3,2 mln użytkowników. W sieci powstają kolejne witryny oferujące internautom obniżki cen przekraczające 50 proc. wartości towarów i usług.

Zakupy grupowe w Polsce

Zakupy grupowe w Polsce

Polecamy:

Zobacz też:

Więcej informacji:

Liczba użytkowników witryn zakupów grupowych (źródło: Megapanel PBI/Gemius)

Liczba użytkowników witryn zakupów grupowych (źródło: Megapanel PBI/Gemius)

Opublikowany przez Polskie Badania Internetu raport pt. "Zakupy grupowe w Polsce: serwisy, oferta, popularność wśród internautów", dostarczył nam wielu cennych informacji.

Okazuje się, że choć pierwsze serwisy typu Gruper.pl czy CityDeal.pl (znany dziś jako Groupon) pojawiły się w Polskie dopiero w kwietniu 2010 roku, to w ciągu pół roku zyskały już kilka milionów użytkowników.

Zobacz również:

Dlaczego lubimy zakupy grupowe

Nowoczesne zakupy grupowe są oszczędne, a w porównaniu z istniejącymi wcześniej serwisami Kumulator.pl czy Inntegro.pl, są również bardzo łatwe. W Groupon.pl to twórcy strony na samym początku negocjują z usługodawcami typ oferty i wielkość upustu.

Klienci wpłacają pieniądze, kiedy decydują się na tzw. deal, czyli korzystny interes. Jeśli ich liczba będzie wystarczająca, wszyscy otrzymają bony na wybrane usługi czy towary. Jeśli nie, wrócą do nich wcześniej wpłacone pieniądze.

Zakupy grupowe w Polsce

W naszym kraju najpopularniejszy serwis tego typu to oczywiście Groupon.pl. W ciągu pół roku, Groupon wzbił się do poziomu 2 mln 629 tysięcy użytkowników i ciągle rośnie.

Zakupy grupowe cieszą się szczególną popularnością w dużych i średnich miastach, bo większość ofert dotyczy właśnie tego sektora. Z serwisów korzystają jednak również mieszkańcy wsi, którzy stanowią 30 proc. użytkowników. Wpływ na to ma dość duża liczba ofert on-line i tych skierowanych do całego kraju.

Polacy najchętniej korzystają z obniżek cen w restauracjach (54 proc.). Chętnie korzystają też z usług spa (zabiegi, masaże), fryzjera i kosmetyczki. Jedna czwarta badanych chciałaby skorzystać z oferty hotelu w jakimś atrakcyjnym górskim lub nadmorskim kurorcie.

Pełne wyniki badania dostępne są na stronie PBI.

Zobacz również