Zapowiedź DirectX 12 na Game Developers Conference

Podczas prezentacji Microsoftu na Game Developer Conference w Kolonii gigant z Redmond zaprezentował nową wersję DirectX 12, która ma być odpowiedzią na Mantle od AMD. Rozwiązanie twórców Windowsa i Xboksa One ma być przy tym multiplatformowe, a wspierać je będą takie firmy jak Intel, Nvidia i Qualcomm.

DirectX 12 został oficjalnie zaprezentowany przez Microsoft. To bardzo dobra wiadomość nie tylko dla deweloperów, ale też dla graczy. Lepsze narzędzia umożliwiające tworzenie gier będą skutkowały jeszcze lepszą grafiką i/lub niższymi wymaganiami sprzętowymi kolejnych tytułów. Świetną wiadomością jest to, że wspierać nowy DirectX 12 będą nie tylko maszyny z systemem Windows, ale też konsola Xbox One. Możliwe jest też w przyszłości wsparcie smartfonów i tabletów.

Świetną wiadomością jest to, że wiele obecnych już na rynku układów otrzyma obsługę DirectX 12 w formie aktualizacji, bez konieczności zakupu zupełnie nowego sprzętu. W przypadku kart graficznych Nvidii z nowymi bibliotekami Microsoftu będą kompatybilne karty obsługujące dziś DirectX 11, czyli jednostki oparte o architektury Maxwell, Kepler i Fermi. Wsparcie dla DX12 zapowiada też AMD, a z kompatybilnych kart można wymienić Radeony z architekturą GCN.

Swoje trzy grosze dorzucają tutaj też producenci procesorów. Intel zapowiedział, że układy Iris w procesorach Haswell czwartej generacji dostaną wsparcie nowego API, a DirectX 12 mają wspierać też mobilne chipy Qualcomma. Niestety, na realne korzyści przyjdzie nam jeszcze trochę poczekać, bo pierwszy produkty i gry z obsługą DirectX 12 mają pojawić się dopiero w przyszłym roku.

źródło: blogs.nvidia.com


Zobacz również