Zdrowie w służbie sprzedaży

Marki, które odpowiadają na potrzeby konsumentów i oferują zdrowsze produkty odnotowują wzrost sprzedaży.

Jak wynika z badania TNS Worldpanel i brytyjskiego magazynu Marketing, w ubiegłym roku można było obserwować wzrost sprzedaży marek, które wypuściły na rynek "zdrowsze" wersje swoich produktów.

Np. Coca-Cola, która zaczęła sprzedawać Coke Zero (napój bez dodatku cukru) odnotowała w Wielkiej Brytanii wzrost sprzedaży o 7% do kwietnia ub. r. Trendy konsumenckie wyczuła także marka Walker's Crisps wypuszczając przekąski z mniejszą zawartością tłuszczów nasyconych, co pomogło jej zwiększyć sprzedaż o 5%. Inny producent snacków, Pringles, zwiększył sprzedaż o 17% m.in. dzięki reklamowaniu swoich produktów jako zawierających mniej tłuszczu niż produkty konkurencji.

Zdaniem autorów badania, moda na zdrowe odżywianie się jest coraz bardziej widoczna i producenci żywności, którzy ten trend ignorują, działają na własną szkodę.


Zobacz również