Zoo w komputerze - zaopiekuj się pecetowym zwierzakiem

Zwierzęta towarzyszą ludziom od tysięcy lat. Dlatego też postanowiłem (jako archeolog z wykształcenia) wybrać dla Was kilka najciekawszych gier komputerowych, w których mamy okazję zajmować się zwierzętami, zarządzać nimi lub też zwyczajnie je podziwiać.

Zwierzęta od zawsze były ważnym elementem życia ludzi. Fascynowały i pobudzały wyobraźnię. Czytając pamiętniki z minionych wieków można napotkać opisy różnego rodzaju stworów naziemnych, morskich węży zdolnych porwać statek czy też latających smoków. Stosunkowo szybko w dziejach świata postanowiono założyć pierwsze ogrody zoologiczne. Już 2000 lat przed naszą erą władcy tworzyli zwierzyńce znane z Chin czy Asyrii. ZOO znane nam z gier komputerowych powstało dopiero w XIX wielu.

Dziennikarze GameStar.pl postanowili wyłowić dla Was najciekawsze produkcje związane z zoologią i zarządzaniem własnym zwierzyńcem na komputerze. Zobaczcie nasze propozycje.

Zoo Tycoon

Zoo Tycoon 2: Extinct Animals

Zoo Tycoon 2: Extinct Animals

Seria gier zapoczątkowana w 2001 roku. Ostatni tytuł z serii, czyli spinoff Zoo Tycoon 2 w wersji na Nintendo DS, ukazał się przed trzema laty. W 2009 roku Microsoft nie przedłużył kontraktu z Blue Fang Games, pomimo prawie gotowej trzeciej części znanej marki. W Zoo Tycoon celem gry jest budowa, rozwój i utrzymanie ogrodu zoologicznego. Do dyspozycji otrzymujemy szereg trybów, dzięki którym gra jest wielokrotnie ciekawsza niż gdybyśmy po prostu wykonywali pojedyncze misje. Najciekawszym trybem wydaje się Freeform, w którym mamy możliwość zbudowania naszego Zoo praktycznie bez żadnych ograniczeń. Niezależnie jednak od trybu gry jaki wybierzemy, naszym zadaniem pozostaje utrzymanie zwierzyńca w jak najlepszej kondycji. Aby wykonać nasze zadanie musimy postarać się, by zwierzęta były zadowolone z warunków 'mieszkaniowych' którymi je uraczymy. Nie możemy również zapomnieć, że dla odwiedzających liczy się głównie dobra zabawa oraz rozrywka.

Creatures - seria

Creatures 2

Creatures 2

Seria stworzona w połowie lat dziewięćdziesiątych przez angielskiego naukowca Steve'a Granda. Ukazała się dzięki Millenium Entertainment oraz Mindscape w roku 1996. Program natychmiast stał się sukcesem i zdobył sobie olbrzymią ilość wiernych fanów grających w trybie online. Cała seria składa się z trzech części oraz rozmaitych dodatków (niektórych free-to-play) i zakończyła się pod koniec 2005 roku wydaniem Creatures Exodus oraz Creatures Village na Windows XP oraz Mac OS X.

Creatures nie jest grą w ścisłym znaczeniu tego słowa. Cała seria określana jest mianem 'alife' (od Artificial Life, z ang. sztuczne życie). Zajmujemy się tutaj przeprowadzaniem ewolucji naszych zwierzątek. Zaczynamy od poziomu genomu, a kończymy na skomplikowanym wielokomórkowym organiźmie. Cała zabawa polega na tworzeniu małych, włochatych stworzeń, czyli Nornów. Następnie musimy nauczyć je w jaki sposób radzić sobie z życiem: jak mówić, jak się żywić i jak bronić się przed niebezpieczeństwami (takimi jak na przykład Grendele). Nasze stworki, jako małe "Sztuczne Inteligencje", dzięki skomplikowanej biochemii są praktycznie nieprzewidywalne, a ich zachowania niejednokrotnie nas zaskoczą.


Zobacz również