Zune szykuje się do kontrataku z pomocą Hollywood

Przedstawiciele koncernu Microsoft poinformowali o trwających rozmowach z firmami producenckimi z Hollywood dotyczących licencjonowania ekskluzywnych materiałów wideo dla odtwarzacza Zune.

Podczas gdy dementowane są plotki, jakoby idąc za przykładem iPhone'a, Zune miałby zostać rozbudowany o kolejne funkcje komunikacyjne, potwierdzają się informacje o zamiarach umocnienia pozycji rynkowej odtwarzacza Zune względem produktów Apple. Jednym ze sposobów mają być licencje na materiały wideo przeznaczone stricte dla posiadaczy tego urządzenia.

Jak donoszą dziennikarze serwisu Reuters, w tym wypadku ekskluzywność można rozpatrywać w dwóch kategoriach: poprzez ograniczenie ich dostępności wyłącznie dla Zune oraz prezentowanie jej posiadaczom odtwarzacza z pewnym wyprzedzeniem.

Mimo wszystko statystyki wydają się jednak druzgocące. Od momentu premiery w listopadzie 2006, Microsoft sprzedał zaledwie 2 miliony sztuk odtwarzaczy Zune. Raporty Apple dotyczące odtwarzaczy iPod mówią o 3,5 miliona sztuk sprzedawanych miesięcznie.


Zobacz również