Żywność przez sieć

Z ostatnich badań NPD Group wynika, że wciąż rośnie zainteresowanie usługami sieciowych biur turystycznych oraz ofertą internetowych aptek i sklepów spożywczych.

Badania przeprowadzone przez firmę analityczną NPD Group wykazały, że w okresie od stycznia do kwietnia br. zainteresowanie konsumentów sieciowymi biurami podróży spowodowało wzrost obrotów w internetowej branży turystycznej o 10%. Wzrost zysków o 7% odnotowały także sieciowe apteki sprzedające leki na receptę.

Z kolei ogólna wartość sprzedaży artykułów spożywczych wyniosła 255 mln USD, a 9% spośród liczby ankietowanych internautów kupowało produkty spożywcze za pośrednictwem Internetu. Obroty branży spożywczej są wprawdzie znacznie mniejsze w porównaniu z aptekami czy agencjami turystycznymi, ale w I kw. br. aż 60% ankietowanych konsumentów wielokrotnie zaopatrywało się w produkty spożywcze w sklepach internetowych.

Według prognoz firmy eMarketer, wartość obrotu artykułami spożywczymi w sieci, która w 1999 r. wynosiła 335 mln USD, pod koniec tego roku wzrośnie do 1,2 mld USD.


Zobacz również