e-UROPA

Z badań E-Audits wynika, iż coraz więcej firm europejskich koncentruje działalność na Internecie. Firmy z naszego kontynentu wypadają lepiej pod względem jakości projektów stron WWW i łatwości obsługi witryn.

Firma e-Audits i Londyńska Szkoła Ekonomiczna opracowały finansowany przez Novella raport o 100 najszybciej rozwijających się firmach świata, przedstawiający analizę ich oferty w zakresie handlu elektronicznego. Wyniki tych badań dowodzą, iż w Internecie najlepiej radzą sobie firmy duże o ugruntowanej pozycji. Ponad 75% spośród 100 ujętych w raporcie przedsiębiorstw ma siedziby w USA. Jednak Europa również zaczyna postrzegać sieć jako ważny kierunek działalności. Chociaż w handlu elektronicznym przodują Amerykanie, to firmy z naszego kontynentu wypadają lepiej pod względem jakości projektów serwisów WWW i łatwości obsługi witryn.

Znaczną część serwisów ze Stanów Zjednoczonych oceniono jako przeładowane sekwencjami wideo, nagraniami dźwiękowymi oraz zbędnymi ozdobnikami graficznymi, które ograniczają funkcjonalność. Spośród 30 przedsiębiorstw europejskich najlepiej w Internecie zaprezentowała się brytyjska sieć supermarketów Tesco. Drugie miejsce zajęła Nokia, a na trzeciej pozycji uplasował się Eidos - angielski producent gier. Generalnie w sieci najlepiej prosperują firmy obsługujące klientów indywidualnych, a nie instytucjonalnych. Zdaniem e-Audits, najbardziej profesjonalne witryny mają firmy z branży informatycznej i telekomunikacyjnej, następne pozycje zajmuje handel detaliczny, branża finansowa, służba zdrowia i zakłady użyteczności publicznej.


Zobacz również