gubb: wirtualne karteczki-przypominajki

Często naklejasz na monitor żółte karteczki, na których pospiesznie notujesz wszystkie pilne sprawy do załatwienia? Teraz możesz je wszystkie wyrzucić i zamiast nich skorzystać z gubba. Serwis pozwala tworzyć listy zadań, notatki itp., a następnie w łatwy sposób nimi zarządzać, za pomocą łatwego w obsłudze i nowoczesnego interfejsu.

Informacje: gubb.net Cena: bezpłatny Ocena: 8,9

Aby uczynić z gubba osobistą, wirtualną sekretarkę, wystarczy że się zarejestrujesz i poświęcisz kilka chwil na konfigurację. To nic nie kosztuje, podobnie jak późniejsze korzystanie z serwisu. Dzięki niemu już nigdy nie zapomnisz o urodzinach przyjaciół czy spotkaniach biznesowych - gubb przypomni ci o wszystkim poprzez e-mail.

Aby utworzyć nową listę zadań czy notatkę, kliknij Lists | Create a New List, wymyśl dla niej jakąś nazwę (List Name) i w kilku słowach opisz (List Description). Następnie wybierz rodzaj listy: zadania do wykonania (Task) lub wypunktowana (Bulleted). Ta pierwsza pozwala na odhaczanie już wykonanych zadań, zaś druga to idealny sposób na szybkie notatki. Poza tym możesz jeszcze określić kolor nowej karteczki-przypominajki. Na koniec klikasz Create List i gotowe.

Obszar roboczy gubba można prawie dowolnie zorganizować. Układ 2-, 3-, 4-kolumnowy? Dwa kliknięcia i gotowe.

Obszar roboczy gubba można prawie dowolnie zorganizować. Układ 2-, 3-, 4-kolumnowy? Dwa kliknięcia i gotowe.

Aby dodać do listy nowe zadanie, kliknij link add an item, który znajduje się obok jej tytułu. Kolejno wpisz nazwę zadania i szczegóły. Za pomocą gwiazdek, analogicznie jak np. w Gmailu, możesz ustawić priorytet każdego zdania. Pole, w którym widać napis "Due" zostaw puste - wypełni się ono samo odpowiednią datą, gdy klikniesz ikonę kalendarza i ustalisz termin dla danego zadania. Obok ikony kalendarza dostępny jest także przycisk pozwalający ustawić przypomnienie (Remind me...). gubb wysyła przypomnienia e-mailem lub SMS-em (ta druga opcja zarezerwowana jest, jak na razie, tylko dla Amerykanów). Ponadto każde zadanie możesz zaopatrzyć w komentarz.

Listy zadań możesz dowolnie rozmieszczać w obszarze roboczym gubba, przeciągając je za górny pasek, tak samo jak okna aplikacji w Windows. W prawym górnym rogu znajdziesz ikony pozwalające wybrać układ jedno-, dwu-, trzy- lub czterokolumnowy. Są tam również opcje do zmiany rozmiaru czcionki używanej do wyświetlania tekstu.

Ponadto każda lista ma własne menu Options, w którym znajdziesz takie funkcje, jak Print (wydrukuj), Share with Others (podziel się z innymi), Email to... (prześlij e-mailem do…) czy Feeds (m.in. kanały RSS).

Plusy:

  • szybkość działania
  • dużo funkcji
  • prosty w obsłudze i nowoczesny interfejs

Minusy:

  • problemy z obsługą przeglądarki Opera

Podsumowanie: szybki i łatwy w obsłudze serwis, który pozwoli ci zarządzać wieloma zadaniami. Zawiera wszystkie niezbędne funkcje i jest całkowicie darmowy.


Zobacz również