iPad Pro ze słabymi prognozami sprzedaży. Apple przesadziło z ceną?

Prognozy dotyczące sprzedaży iPada Pro nie są najlepsze. Dlaczego?

Przeznaczony do bardziej profesjonalnych zastosowań iPad Pro (duży ekran, dedykowana klawiatura i rysik) trafi na rynek w listopadzie. Czy możemy oczekiwać, że będzie się on rekordowo dobrze sprzedawał? Pierwsze informacje na ten temat sugerują, że nie. Serwis DigiTimes twierdzi bowiem, że takiego zdania jest samo Apple, które zamówiło u dostawców do końca 2015 roku tylko 2,5 miliona egzemplarzy iPada Pro. Co więcej, początek przyszłego roku ma być ponoć pod tym względem jeszcze słabszy.

Jakie mogą być tego przyczyny?

Po pierwsze cena, która w przypadku samego tabletu waha się w granicach 799 do 1079 USD. Doposażenie urządzenia kosztuje dodatkowe 99 USD (rysik) i 169 USD (klawiatura). Zakup podstawowej wersji "hybrydy" to koszt 1067 USD.

Zobacz również:

Po drugie część osób szukających podobnego hybrydowego rozwiązania do pracy raczej zwróci uwagę na oferujący więcej możliwości konkurencyjny Surface Pro 4. Dodatkowym atutem sprzętu Microsoftu jest fakt, że co prawda w pełni doposażony kosztuje mniej więcej tyle co iPad Pro (1058 USD), lecz dodatkowo oferuje aż cztery razy więcej pamięci wewnętrznej (128 GB).


Zobacz również