iPhone 7: tylko 2% "kolejkowych" zapaleńców zrezygnowało z Androida

Zaledwie 2% osób stojących w kolejce po iPhone'a 7 zdecydowało się "zdradzić" platformę Android.

iPhone 7 i iPhone 7 Plus to marzenie części konsumentów. Ci, którzy należą do najzagorzalszych ustawili się przed sklepami Apple w kolejkach na długo przed premierą rynkową smartfonów. Firma analityczna Piper Jaffray zadała grupie 83 takich osób szereg pytań, dzięki którym dowiadujemy się, że:

- 54% zamierzało kupić iPhone'a 7

- 46% zamierzało kupić iPhone'a 7 Plus

- 63% interesował model wyposażony w 128 GB pamięci wewnętrznej

- 98% zdecydowało się na upgrade z poprzednich wersji iPhone (najwięcej, 30% z iPhone'a 6)

- 2% zdecydowało się na zmianę platformy z Androida

Na szczególną uwagę zasługują tutaj następujące kwestie:

- w badaniu, które Piper Jaffray przeprowadziła w 2015 roku wyniki dotyczące popularności dwóch nowych modeli iPhone'a były na podobnym poziomie, lecz wskazywały na większe zainteresowanie modelem większym (wówczas iPhone 6s Plus)

- odsetek osób, które zdecydowały się na rezygnację z Androida był najmniejszy od 2010 roku, kiedy mieliśmy premierę iPhone'a 4 (szczyt na poziomie 8% przypadł na premierę iPhone'a 4s)

Poniżej znajdziecie tabelę przedstawiającą odpowiedzi respondentów (także na kilka innych pytań) zebrane w okresie 2010-2016 r.:

Kto kupuje iPhone'a 7 i iPhone'a 7 Plus (źródło: Piper Jaffray)

Kto kupuje iPhone'a 7 i iPhone'a 7 Plus (źródło: Piper Jaffray)

Zauważcie, że badanie przeprowadzane byo na coraz mniejszej ich liczbie (od 608 spadek do zaledwie 78 w 2015 r. i 83 w 2016 r.). Piper Jaffray podkreśla, że mniejsze kolejki nie mają jednak nic wspólnego z popytem ale wachlarzem opcji systemu przedsprzedaży.


Zobacz również